חדשות בארץ

תחקיר צה"ל: מערכת "קלע דוד" הופעלה מחשש ממשי לפגיעה בעורף ישראל

על פי התחקיר הראשוני לאחר האירוע הבוקר בצפון, טילי ה"קלע דוד" לא ביצעו יירוט בפועל אבל מנעו פגיעה בשטח ישראל

שובל טיל היירוט של מערכת "קלע דוד", היום (צילום: David Cohen/Flash90)שובל טיל היירוט של מערכת "קלע דוד", היום (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

התחקיר הראשוני של צה"ל לאחר אזעקות הצבע אדום שנשמעו הבוקר בצפון הארץ מעלה כי היה קיים חשש ממשי לנחיתתם של שני טילים סוריים עמוק בשטח ישראל.

על פי התחקיר, שני טילי קרקע-קרקע מדגם טוצ'קה SS-21 עשו את דרכם מדרום-מזרח סוריה לעבר ישראל. טילים מסוג זה נושאים ראש נפץ של חצי טון, ולו היו נוחתים בשטח ישראל היו עלולים לגרום, חס ושלום, נזק כבד.

מערכות ההגנה האווירית של צה"ל איתרו את שני הטילים, ובשל החשש כי הם עלולים ליפול בשטח ישראל שוגרו לעברם שני טילי יירוט ממערכת "קלע דוד". מהתחקיר מתברר כי ככל הנראה הטילים המיירטים לא ביצעו בפועל את היירוט, אך שיגורם גרם לטילי הטוצ'קה לשנות את מסלולם ולנחות בשטח סוריה, כקילומטר ממזרח לגבול עם ישראל. עקב כך החליטו מפעילי מערכת "קלע דוד" להשמיד את הטילים המיירטים באוויר.

ההשמדה העצמית של הטילים היא שגרמה לאזעקות שנשמעו בצפון הארץ בשעה 10:00 ועשרים דקות לאחר מכן – בערים צפת וקצרין, ובמועצות האזוריות גולן, מרום הגליל, הגליל העליון ומבואות החרמון.

יצוין כי זו הפעם הראשונה שצה"ל עושה שימוש מבצעי במערכת "קלע דוד" (הידועה גם בשם "שרביט קסמים"). מערכת זו נועדה ליירוט טילים לטווח בינוני-ארוך ומטוסים ללא טייס. היא פותחה במשותף על ידי חברות רפא"ל הישראלית וריית'און האמריקנית, ומהווה השלמה ל"חץ" ול"כיפת ברזל" – מערכות ההגנה הנוספות הפועלות להגן, בחסדי שמיים, על שמי ישראל.

דובר צה"ל מסר מוקדם יותר כי "האזעקות הנשמעות בצפון הארץ הינן כתוצאה מזיהוי שיגורים המבוצעים במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה. לאור זאת שוגרו שני מיירטי קלע דוד אל מול זיהוי רקטות שהיה חשש שיפגעו בשטח ישראל. הרקטות הסוריות שוגרו במסגרת הלחימה הפנימית בסוריה ונפלו בשטח סוריה. אין נזק ואין נפגעים".

 

תגיות:סוריהקלע דוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה