חדשות בארץ

בקרוב: קשישים יזכו לטיפולי שיניים בחינם

מתחילת 2019 יוכלו בני 75 ומעלה לקבל בקופות החולים טיפולי שיניים משמרים ומונעים בהשתתפות עצמית של עד 30 שקלים לטיפול

  • י"א אב התשע"ח
(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

בשורה משמחת למבוגרים שבינינו: החל מינואר 2019, כ- 428 אלף איש מגיל 75 ומעלה יזכו לטיפולי שיניים בסיסיים בחינם. כך מדווח הבוקר העיתון "ישראל היום".

במסגרת הרפורמה אותה מוביל סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, יוכלו הקשישים לקבל טיפולי שיניים משמרים ומונעים, במסגרת מרפאות השיניים של קופות החולים, וזאת בעלות של עד 30 שקלים לטיפול בלבד. הרפורמה תכלול את הטיפולים הבאים: עזרה ראשונית, בדיקות שגרתיות ובדיקות מעקב, הסרת אבנית וטיפול בפלואוריד, צילומים, סתימות וטיפולי שורש, עקירות ואף עקירות כירורגיות. באמצע 2019 תורחב הרפורמה ותכלול גם טיפולים משקמים, כולל שיניים תותבות. טיפולים אלו יוענקו לבני 80 ומעלה, בהשתתפות עצמית שמחירה עדיין לא נקבע. בשנים הבאות יורחבו הטיפולים המשקמים גם לשכבת הגיל שבין 75 ל- 80.

המהלך החדש של ליצמן היה אמור לצאת לדרך כבר ב- 2015, כהשלמה לטיפולי השיניים לילדים הניתנים תמורת השתתפות עצמית בלבד, אך הוא התעכב וכאמור יֵצא לדרך בתחילת 2019. יצוין כי רפורמת טיפולי השיניים לילדים הורחבה בתחילת השנה עד לגיל 16; בתחילת 2019 היא אמורה להתרחב עד לגיל 17, ושנה לאחר מכן היא אמורה לכלול את הילדים בישראל עד גיל 18.

סגן שר הבריאות ליצמן מסר את התגובה הבאה: "נאבקנו לכלול בספר התקציב את המהלך למימון טיפולי שיניים למבוגרים והצלחנו. בתאריך 1.1.19 יחל המהלך ובימים אלה אנו מקיימים דיונים  סופיים על יישום מתווה התקצוב לפי חלוקה לשנים הקרובות, גילאים וסוגי הטיפולים בהדרגה".

תגיות:שינייםיעקב ליצמןמערכת הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה