גולשים כותבים

תגובתו של הרב היתה נחרצת: "השם יעשה לך נס". צפו

מי שרוצה ומחפש לראות את בורא עולם – יכול לראותו ולהרגיש אותו 24/7. איך עושים זאת? פשוט מדברים איתו

  • י"א אב התשע"ח
אא

מידי פעם כשאני מדבר עם חברים  משפחה או מכרים אני נתקל באמרה מסוימת כשאנחנו מדברים על בורא עולם: "אם יש השם בעולם אני רוצה לראות אותו כאן ועכשיו שיראה לי שהוא קיים". אני עונה ומנסה להסביר שאם תהיה לכם התגלות כזו כמו שאתם רוצים, אז הבחירה שלכם האם להאמין או לא כבר לא תהיה בחירה חופשית, אך מי שרוצה ומחפש לראות את בורא עולם יכול לראותו ולהרגיש אותו 24/7. איך עושים זאת? פשוט לדבר...

וכאן מתחיל הסיפור והנס האישי שקרה לי לפני ימים ספורים.

הגעתי לרב אייל עמרמי בעקבות 2 מקרים.

באחד הימים אשתי הסתכלה על התמונות של הבת שלנו, וראתה משהו קצת מוזר בעין ימין, כמין הבזק של אור כזה. בדקנו בעוד תמונות, וזה היה גם שם...אשתי היתה קצת לחוצה מזה, מכיוון שקראה כתבה על אמא אחת שגם ראתה משהו דומה בתמונה של הילדים שלה, וזה היה סימן לא כל כך טוב. מיהרנו לקחת אותה לבדיקת עיניים, וב"ה גילינו שיש לה קוצר ראייה חמור בעין ימין. הרופא אמר שזה מספר 10, ולילדה בת שנתיים זה לא פשוט.

הסיבה השנייה שבגללה הגענו להתייעץ עם הרב היתה עניין הפרנסה...לכל אדם יש עליות וירידות בעניין זה, ואני ואשתי ישבנו ועשינו חשבון כמה אנו צריכים לשלם חשבונות החודש הזה והגענו לסכום של 18000 ₪ שאנו נדרשים לשלם תוך יומיים... באותו זמן דיברתי עם אחותי שמנסה להיכנס להריון כבר תקופה מסוימת והיתה אצל המון רופאים ועשתה טיפולים, אך כולם מייאשים אותה ואומרים שאין סיכוי.

אמרתי לה שנלך יחד לרב עמרמי ונתייעץ איתו. כידוע, לרב יש קבלת קהל כל יום שלישי בהר חומה בירושלים, ושמעתי על המון מקרים שהגיעו לרב אנשים שקבלו על עצמם קבלות מהרב וראו ישועות גדולות ב"ה. חשוב לציין שהוא רב פשוט מאד, ולא בבא, ונותן עצות של חז"ל עם המון סיעתא דשמיא.

כשישבנו, אני ואשתי, מול הרב, הסברנו לו בעקבות מה הגענו. הרב מיד אמר לי: "קבל על עצמך תיקון חצות". ישר קיבלתי על עצמי. חשוב רק לציין שכשהולכים לרב חשוב להתפלל על זה לפני, שהרב יתן לך את העצה הכי טובה שיכולה להיות, וכמובן להתבטל ולבצע את מה שהרב מבקש ממך לעשות, אפילו אם זה לא כל כך פשוט. בנוסף אמרתי לרב: "היום יום שלישי, ועד יום חמישי אני צריך 18000 ₪. אני לא יודע מה לעשות".

תגובתו של הרב היתה נחרצת. "השם יעשה לך נס".

לאחר מכן אחותי נכנסה לרב, ולאחר רקע שנתתי לו לגביה הרב אמר לה – את רוצה להתאמץ בשביל השם?! היפלא מהשם דבר? התורה שלנו מספרת על אישה שכולנו מכירים שנכנסה להריון בגיל 90... קבלי על עצמך תיקון חצות ותפילה בנץ החמה, ויהיו לך 10 ילדים בע"ה, ואת עוד תלמדי את כל הרופאים והרבנים שאמרו לך את מה שאמרו אמונה. וזה רק בשביל להראות לנו שעם ישראל הוא מעל הטבע.

בכל אופן, באותו ערב כבכל ערב אני הולך לשדה בקרבת מגורי כדי לדבר עם השם, מה שנקרא התבודדות. אני משתדל להקדיש לזה שעה שלמה, ותוך כדי שיחה עם השם שפכתי את ליבי בעניין הפרנסה. ואז אני שומע רעש מוזר מאחוריי וזו היתה השגחה שבדיוק באותו רגע הסתכלתי וראיתי נחש גדול מאוד מתקרב לעברי, מטר ממני. פשוט קפאתי במקום, ואז פירשתי את זה לעניין של פרנסה, כי הנחש עפר לחמו, ומזונותיו מצויים לו כל הזמן... כבר התחלתי להאמין שהולך להיות כאן נס. רבי נחמן כותב בספריו שיהודי צריך להסתכל בשכל של כל דבר, והרב עמרמי באחד משיעוריו הדגיש את הנקודה הזו. אין דבר שקורה לאדם במהלך היום שקורה סתם, הכל בהשגחה מדויקת. כבר ביום שלמחרת קיבלתי הודעה מחבר שעבד איתי בחברת תקשורת שיש תביעה ייצוגית נגד החברה, ואנו הולכים לקבל כסף. מהם לא יחסתי לזה חשיבות אבל הרגשתי שמשהו עומד לקרות, כמו מן סימן כזה. בצהריים הייתי בדרך עם בתי לבדיקה רפואית, ובדרך אני מקבל שיחת טלפון... "שלום אסף, מדברים ממשרד הביטחון. מגיע לך סכום כסף מסוים. תיגש לבנק לאומי או לבנק פועלים ותמשוך אותו, רק תן לי ת.ז. שלך". כמובן שחשבתי שעובדים עלי, אז הנציגה הוכיחה לי שזה אמיתי. מיד כשניתקתי את השיחה חייגתי לחברה של מרת אמי, שהיא עובדת בנק פועלים, ושאלתי לאמיתות הדבר. היא בקשה ת.ז., ואמרה: "ממתינים לך 18 אלף ₪ מזומן בבנק. תגיע לסניף לקחת". הייתי בשוק, כי הכל היה מסודר בהשגחה פרטית מדויקת, הסכום המדויק שרציתי, זה שהתקשרו אלי יום לאחר שהייתי אצל הרב, זה שבכלל חייגו אלי – בדר"כ מתקשרים אליך שרוצים ממך כסף... שהצ'ק מהבנק היה מזומן ועוד כל מיני פרטים.

לסיכום, כשיהודי מדבר עם השם – זו המעלה הכי גבוהה שיכולה להיות וזו התפילה הכי גבוהה שקיימת .

אין דבר בעולם שיהודי לא יכול להשיג ע"י תפילה וקבלות.

באותו יום קיבלתי על עצמי תיקון חצות שמעלתו גדולה מאד מאד, וחז"ל הפליגו במעלה זו.

ולגבי ההתבודדות, רבי נחמן כותב שהיא מעלה עליונה וגדולה מהכל! ולא רק רבי נחמן, אלא מיצחק אבינו ע"ה, דוד המלך, הרמח"ל ועוד גדולי עולם דברו על מעלה זו. זה הנשק העיקרי שלנו כיהודים, ואיתו ניתן להשיג הכל.

צפו בסיפור ההשגחה המרגש, כפי שסיפר אסף בשי בשיעורו של הרב עמרמי

 

תגיות:השגחה פרטיתנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה