חדשות בעולם

בשורה לקהילה היהודית בפולין: השחיטה הכשרה תימשך ללא הגבלה

שר החקלאות הפולני הודיע על הסרתה מסדר היום של הצעת חוק להגבלת השחיטה הכשרה. הרב שודריך, רבה הראשי של פולין, בירך על ההחלטה

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)(צילום: Miriam Alster/FLASH90)
אא

שר החקלאות של פולין, יאן ארדונובסקי, הודיע כי הצעת החוק להגבלת השחיטה הכשרה הוסרה מסדר היום ולא תגיע לדיון בפרלמנט. ארדונובסקי, חבר מפלגת "חוק וצדק" הנמצאת בשלטון בפולין, אמר את הדברים בראיון לכלי תקשורת במדינה.

לפני מספר חודשים התפרסם כי חבר מפלגתו של ארדונובסקי, קששטוף צבנסקי, מתכונן להגיש – עם חברי פרלמנט נוספים – הצעת חוק שתגביל את השחיטה הכשרה בפולין. החוק גם ביקש לאסור על ייצוא בשר כשר מפולין –  מהלך שהיה גורם לפגיעה בחלק גדול מהקהילות היהודיות באירופה המייבאות בשר כשר מפולין, ובנוסף פוגע גם בייצוא הבשר הכשר מפולין לישראל ובכך גורם לעליית מחירים ניכרת במחירי הבשר בארץ.

הרב שודריך נזעק לפעולה: הוא נועד עם נשיא פולין, אנדז'יי דודה, לפגישה בארבע עיניים, במהלכה אמר דודה כי "לפולין יש אינטרס לאומי בדרגת חשיבות עליונה לשמר את הזכויות הדתיות של הקהילה היהודית במדינה". הרב שודריך אף קיים במקביל משא ומתן עם יוזם ההצעה. לפני מספר שבועות התארח ארדונובסקי אצל הרב שודריך והבטיח לו כי יפעל להסרת הצעת החוק להגבלת השחיטה הכשרה מסדר היום, כך שמפלגתו לא תעלה אותה בסיים – הבית התחתון של הפרלמנט הפולני. כאמור, ארדונובסקי קיים את הבטחתו.

הרב שודריך בירך את שר החקלאות הפולני על דבריו, וציין כי הודעה זו גורמת בהחלט לאנחת רווחה, למרות שמניעי הביטול של הצעת החוק הם גם כלכליים: "בהצעת החוק המבקשת להגביל את השחיטה הכשרה לצרכי הקהילה בלבד נכללו אלמנטים רבים שביקשו לאסור גידול בעלי חיים לשם שימוש בפרוותם. שני הדברים הינם קרדינליים לכלכלת פולין, הגם שאין ספק שגם השיקול של השמירה על האינטרסים של אזרחי פולין היהודיים הייתה ועודנה בפני צמרת פולין", הדגיש הרב.

זו אינה הפעם הראשונה בה השחיטה הכשרה מאוימת בפולין. ב- 2013 אישר הפרלמנט הפולני הצעת חוק שאסרה שחיטה כשרה, אך החוק נפסל כעבור שנה על ידי בית המשפט החוקתי במדינה: בית המשפט קיבל את עתירתם של רבה הראשי של פולין והקהילה היהודית כי החוק סותר את עקרון חופש הדת.

תגיות:פוליןשחיטה כשרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה