חדשות בארץ

החוק אושר: מהיום כל מוסד חינוכי וציבורי, יחוייב להחזיק זריקות אפינפרין. מדוע?

הצעת חוק חדשה שעברה בקריאה שלישית וברוב של למעלה מ-50 קולות: מעכשיו יחוייבו כל מוסדות החינוך והמקומות הציבוריים - להחזיק תכשיר אפינפרין, המציל חיים במקרים של אלרגיות למזון 

אא

הצעת חוק חדשה שעברה בקריאה שלישית וברוב של למעלה מ-50 קולות: מעכשיו יחוייבו כל מוסדות החינוך והמקומות הציבוריים בארץ על החזקת זריקות אפינפרין - המצילות חיים במקרה של אלרגיות למזון.

מי שעומד בראש ההצעה הם קבוצה של חברי כנסת וביניהם ח"כ יואל חסון  וח"כ יהודה גליק שאף התבטא ואמר כי בילדותו התכשיר הזה הציל את חייו כמה וכמה פעמים, "מאחר ואני רגיש לכמה סוגי מזון", לדבריו. "אך רבים אחרים נפטרו כתוצאה מכך שלא היה ברשותם תכשיר כזה", סיכם בתחושת הכרת הטוב על החוק שעבר.

מעונות יום, מעונות שיקומיים, כוחות הביטחון ובתי ספר הם רק חלק מרשימת המקומות שיחויבו על פי החוק ועל פי הוראות משרד הבריאות, להחזיק בתכשיר החשוב.

בדף הסבר שיצא מטעם משרד הבריאות נכתב כי "אלרגיות למזון הן הבעיה של העולם המודרני, ואחוז האנשים שאלרגיים למזון נמצא במגמת עלייה".

בישראל לבדה סובלים שמונה אחוזים מאוכלוסיית הילדים מבעיה קשה זו, ומדי שנה מאבדים את חייהם שני בני אדם בממוצע, כתוצאה מאלרגיה למזון ומסיבוכים אפשריים בעקבותיה. אחת התגובות הקשות - תגובה אנפילקטית שמה - היא תגובה של קושי חמור לנשום, שעשוי להביא לאיבוד הכרה ולמוות לעתים עד 20 דקות מרגע החשיפה למזון הבעייתי.

במקרים אלו מוכרחים האלרגניים לקבל זריקת אפינפרין שתציל כאמור את חייהם, ותבטיח כי לא יאונה להם כל רע גם כאשר נחשפו למזון שאליו הם אלרגיים.

תגיות:בתי ספרזריקותאלרגיההצלת חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה