חדשות בעולם

דיווח פלסטיני: החמאס יעצור "בהדרגה" את שיגור העפיפונים ובלוני התבערה

על פי הדיווח בעיתון הפלסטיני "אל-קודס", חמאס נענה ללחץ של גורמים שונים, ביניהם מצרים, שלא לספק לישראל אמתלה למבצע צבאי נרחב ברצועה

(צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)(צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)
אא

העיתון הפלסטיני "אל-קודס" היוצא לאור בירושלים טוען הבוקר כי החמאס הסכים לדרישתה של ישראל ויפעל להפסיק את שיגור העפיפונים ובלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. על פי הדיווח, הפסקת שיגורם של העפיפונים ובלוני התבערה תיעשה "בהדרגה", וטרור ההצתות צפוי להיפסק לחלוטין בשבוע הבא.

"מקורות פלסטיניים יודעי דבר" מסרו לעיתון "אל-קודס", כי הנהגת החמאס נועדה בשעות האחרונות בעזה וקיבלה את ההחלטה על הפסקת טרור ההצתות, המחולל נזקים כבדים ליישובי עוטף עזה בשלושת החודשים האחרונים. מטרת החמאס בכך היא למנוע את גרירתה של עזה למלחמה בעת הנוכחית, וזאת לאור המצב ההומניטרי הקשה השורר ברצועה.

המקורות טוענים עוד, כי החמאס קיבל את ההחלטה לבחור באופציה זו לאחר שמספר גורמים, ביניהם מצרים, הבהירו כי עליו להפסיק את טרור העפיפונים בכדי שלא לספק לישראל תירוץ לפתוח במבצע צבאי נרחב ברצועה.

ישראל הידקה אתמול את הסגר על רצועת עזה. לאחר שבשבוע שעבר היא הודיעה כי תפסיק את הכנסת הסחורות דרך מעבר כרם שלום, אתמול הופסקה גם הכנסתם של דלק וגז לרצועה עד יום ראשון הקרוב. למרות זאת, הפלסטינים המשיכו גם אתמול לנסות ולהצית את שדותיהם של יישובי עוטף עזה. במהלך היום שוגרו לשטח ישראל עשרה בלוני תבערה. בשעות הצהריים נחת בלון תבערה בחצר של גן ילדים במושב תקומה במועצה האזורית שדות נגב. בחסדי שמיים הבלון לא התלקח ולא היו נפגעים. בת שבע ברוכי חסון, מנהלת הקייטנה בגן, סיפרה כי אחרי ארוחת הצהריים יצאה עם הילדים לשחק בחצר: "אחרי חמש דקות נפל משהו מהשמיים. עשן בוער. ישר הבנתי שזה בלון תבערה. תוך 15 שניות הילדים היו בממ"ד, פינינו את כולם. אמרנו 'שיר המעלות אשא עיני'. אנחנו בטוחים וסמוכים שממשלת ישראל עושה הכל כדי להגן עלינו".

תגיות:חמאסטרורפלסטיניעפיפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה