חדשות בעולם

החמאס מאיים: לסגירת מעבר כרם שלום יהיו השלכות חמורות

בעקבות המשך הטרור מעזה, הוחלט בישראל להדק את הסגר על הרצועה. גם מצרים סגרה את מעבר רפיח ונימקה זאת ב"תקלה טכנית"

מעבר כרם שלום, (צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)מעבר כרם שלום, (צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)
אא

ארגון החמאס פרסם אמש תגובה נזעמת על החלטתה של ישראל לסגור את מעבר כרם שלום למעבר דלק וגז עד יום ראשון הקרוב. בשבוע שעבר הודיעה ישראל כי תפסיק את הכנסת הסחורות דרך מעבר כרם שלום, וההחלטה אתמול מהדקת עוד יותר את הסגר על הרצועה. עם זאת, תותר הכנסתם של מזון ותרופות בכפוף לאישור פרטני. בנוסף, צומצם מרחב הדיג ברצועת עזה מ- 6 מיילים ימיים לטווח של 3 מיילים ימיים.

ההחלטה הישראלית באה בעקבות המשך שיגור העפיפונים ובלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אתמול אחרי הצהריים נעשה ניסיון ראשון "לשכלל" את אמצעי הטרור החדש בו נוקטים הפלסטינים בשלושת החודשים האחרונים: עוף דורס מסוג בז התגלה סמוך לגדר הגבול עם רצועת עזה כשלרגליו היה מחובר חבל עם חומר דליק, שלא התלקח. לפנות ערב הפלסטינים גם שיגרו רקטה, אך זו נפלה בשטח הרצועה.

וכאמור, החמאס הגיב בזעם על ההחלטה החדשה של ישראל: בהודעה לתקשורת שפורסמה על ידי דובר ארגון הטרור, פאוזי ברהום, נאמר כי "סגירת מעבר כרם שלום על ידי הכיבוש הישראלי ומניעתה של עזה מצורכי החיים מהוות פשע נגד האנושות, שיהיו לו השלכות חמורות".

ברהום הוסיף: "צעדי הנקם הללו משקפים את גודל העוול והפשע להם נתונה עזה. יהיו לכך השלכות חמורות, והכיבוש הישראלי יצטרך לשאת באחריות". הדובר סיים את הודעתו בהצהרה לפיה צעדיה של ישראל "לא יצליחו להשפיע על העמדות הלאומיות להמשך המאבק וההתנגדות עד להשגת זכויותינו וסיום המצור".

במקביל להחלטה הישראלית להדק את הסגר על הרצועה, הודיעה גם מצרים על סגירתו של מעבר רפיח, וזאת לאחר למעלה מחודשיים בהם היה פתוח. מהצד המצרי נמסר כי מדובר בתקלה טכנית, אך ברצועת עזה התחושה היא שמדובר בצעד מתוזמן ומתואם יחד עם ישראל במטרה להפעיל לחץ על החמאס.

תגיות:חמאסמעבר כרם שלום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה