תשובה בהידברות

"מסרים כה עמוקים, ועוד בהומור?!"

כולם חשבו שהיא רק מְחקה את האחות הגדולה, אבל האמת שספיר חזרה בתשובה בכוח הרצון הגדול שלה. "למדתי בבית ספר חילוני, סיפרתי לחברות דברי חיזוק מערוץ הידברות, והלכנו ביחד להרצאות", היא מספרת

אא

ספיר, 19, מתגוררת במושב חוסן בצפון הארץ.

"נולדתי למשפחה שניתן להגדירה כחילונית. גדלתי בבית שחוגגים בו חגים, אך מצלמים את ליל הסדר למזכרת, וביום שישי מנמיכים את הווליום בטלוויזיה רק בזמן הקידוש. אף שהייתי ילדה חילונית לכל דבר, לא חונכתי על דעות קדומות נגד דתיים, להיפך: הסבים והסבתא שלי היו צדיקים, ועוד סבתא אחת שתיבדל לחיים ארוכים צדיקה אמיתית, כך שגם בבית מכבדים מאוד צדיקים ורבנים.

"השינוי החל כשאחותי החלה את תהליך החזרה בתשובה ביחד עם בן זוגה, שכיום הוא בעלה. עבור המשפחה זה היה נראה מוזר ושונה, עד כדי שהוריי אפילו רצו לשלוח אותה לפסיכולוג. הייתי אז ילדה בת 14 בערך. בהתחלה התנגדתי לתהליך, בעיקר כשזה השפיע על החיים שלנו בבית, אבל אחרי מספר חודשים התחלתי לשאול שאלות והבנתי שמסתתר שם משהו. בליל שבת אחד אחותי ובעלה ישבו בשולחן השבת והחלו לדבר דברי תורה. באתי ושאלתי שאלות שעניינו אותי. בעיקר שאלתי איך אפשר לדעת שהיהדות היא דרך האמת, הרי כל דת טוענת שהיא אמיתית. היא ענתה לי: 'אנחנו היחידים שיש להם הוכחות', והראתה לי את הספר של הרב זמיר כהן - 'המהפך'. הייתי בהלם מהספר, ובלילה קראתי קריאת שמע שעל המיטה בהתרגשות יתרה. הרגשתי לראשונה בחיי שבורא העולם איתי, שהוא באמת קיים - לא באמונה, אלא ממש בידיעה!"

"התחלתי לאט לאט לשמור שבת, ובהדרגה ללכת לשיעורים בצפת. בשיעורים הרגשתי את אותה הרגשה שהרגשתי בלילה ההוא, והבנתי שאני צריכה ורוצה לחזור בתשובה, תשובה מאהבה. אחרי כמה חודשים, בחופש הגדול שבין כיתה ט' לכיתה י', כמה ימים לפני תחילת הלימודים, הייתי בקייטנה של פנימיית 'מגדלור' עם חברה, ואחרי שיעור של הרב גרוסמן הבנתי שאני חייבת לחזור בתשובה שלמה ועכשיו, כי אם לא אעשה את זה עכשיו - זה לא יקרה לעולם".

התמכרות בריאה

"וכך היה. התחלתי לקחת על עצמי צניעות, שמירת נגיעה ועוד דברים בהדרגה. החברה שהיתה איתי אצל הרב גרוסמן חזרה גם היא בתשובה באותה התקופה. כשחזרתי בתשובה המשפחה לא כל כך תמכה בי. הם היו בטוחים שאני מחקה את אחותי ולא עושה זאת מתוך עצמי, והחברים לא כל כך האמינו לזה והיו בטוחים שאני אפול. המשכתי ללמוד בבית הספר החילוני שבו למדתי, ולכן לא ידעתי למי לפנות ואת מי לשאול שאלות הלכתיות. הייתי נורא מבולבלת, אבל השם היה איתי ועזר לי. בהשגחה פרטית ועם עשרות ניסים הוא כיוון אותי לאורך כך הדרך".

"יום אחד, ממש בהשגחה פרטית, כשצפיתי בטלוויזיה נתקלתי בהרצאה של הרב יצחק פנגר בערוץ הידברות. הייתי בהלם מכך שיכול להיות רב שמעביר מסר כל כך חזק ומחזק עם הומור. נהניתי מכל רגע והמשכתי לצפות בערוץ. הרב זמיר כהן, בחכמתו הרבה, לימד אותי המון דברים שלא היה לי את מי לשאול. וכך קיבלתי גם משאר הרבנים, כל אחד בדרכו המיוחדת. זה היה מדהים. למדתי בבית ספר חילוני, סיפרתי לחברות דברי חיזוק מערוץ הידברות, והלכנו ביחד להרצאות. בתוך כל הבלבול שבו הייתי, מצאתי את התשובות לשאלות דווקא בטלוויזיה, בערוץ הידברות!

"התמכרתי לערוץ הידברות, ומאוחר יותר גם לאתר. השתתפתי בכנסים ובשיעורים באזור מגוריי. ב"ה זכיתי לטוס עם הידברות לאומן, לתרום להם ולהפיץ את עלוני הארגון. עד היום, אחרי כמה שנים בתשובה, כשאני צריכה לשאול משהו, אני שואלת בדרך כלל באתר של הידברות או צופה בהרצאה שיכולה לתת מענה לשאלה. היום המשפחה הרבה יותר מתעניינת ביהדות, ואף יש התקרבות. אמי היקרה הכשירה את המטבח וצורכת כשרויות מהודרות. היא מתחזקת, לא נוסעת בשבת ומאמינה הרבה יותר. אבי היקר מניח תפילין, מתייעץ עם רבו ועוד. גם אחיי יותר פתוחים לשמוע על דברי תורה ויהדות. היום אני בעלת תשובה שלא מוגדרת בשום זרם. אני לוקחת את הדברים הטובים מכל זרם בשאיפה לעלות מעלה מעלה, להקים בית כשר ונאמן בישראל ולהיות בת מלך כשרה.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה