חדשות בעולם

עיתון כווייתי טוען: ישראל קרובה להחזרת גופתו של המרגל אלי כהן

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי שעון היד של כהן הי"ד הוחזר לפני מספר חודשים לישראל במבצע של המוסד

(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)(צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון)
אא

העיתון "אל-ג'רידה" היוצא לאור בכוויית טוען היום (חמישי) כי ישראל מתקרבת להחזרת שרידי גופתו של המרגל אלי כהן הי"ד.

על פי הדיווח, ישראל השיגה מידע מדויק על מקום קבורתו של כהן ועל מקום הימצאם של חפציו האישיים המוחזקים בידי שלטונות סוריה.

"אל-ג'רידה" טוען מפי מקורותיו, כי ישראל וסוריה מנהלות מזה שנים מו"מ ארוך בנושא השבת הגופה של המרגל הישראלי, וזאת בתיווכה של רוסיה. לדברי העיתון, חלה התקדמות רצינית במו"מ, והחזרת שעון היד של כהן לישראל לפני מספר חודשים הינה חלק מהתקדמות זו.

בשלב זה, מוסיף העיתון הכווייתי וטוען, הושגה הסכמה בין הצדדים לערוך בדיקת DNA לשרידים שאותרו, במטרה לבדוק אם אכן מדובר בגופתו של כהן. לדבריו, המחיר שתשלם ישראל על השבת הגופה אינו ידוע, אם כי ההערכה היא שהיא תסכים להתפרסותם של כוחות המשטר הסורי קרוב לגבול ולהוצאתו של בשאר אל-אסד מרשימת המיועדים לחיסול על ידה.

אלי כהן, אחד מגדולי המרגלים של ישראל, פעל בסוריה כמרגל בתחילת שנות השישים. במהלך פעילותו הוא הצליח לקשור קשרי ידידות אמיצים עם אנשי צבא ועם בכירים בצמרת הפוליטית הסורית, ובאמצעותם הצליח לאסוף מידע חיוני רב על הצבא וההנהגה בסוריה ועל היערכות הכוחות הסוריים ברמת הגולן. כהן נחשף על ידי הסורים בינואר 1965, נתפס והוצא להורג ב- 18 במאי 1965. הוא נקבר בדמשק. הנסיונות שעשתה ישראל במהלך השנים שחלפו מאז להשיב את גופתו ארצה – עלו בתוהו.

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי שעון היד של אלי כהן הי"ד הוחזר לאחרונה לארץ במבצע מיוחד שביצע המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים בשטח סוריה. השעון שימש את כהן במהלך פעילותו בסוריה עד לתפיסתו והוצאתו להורג. לאחר ששעון היד הגיע לישראל, בוצעו פעולות מחקריות ומודיעיניות שקבעו באופן חד-משמעי כי אכן מדובר בשעונו של כהן הי"ד. לפני מספר שבועות, בטקס האזכרה השנתי למרגל , הציג ראש המוסד יוסי כהן בפני בני משפחתו של כהן את שעון היד של יקירם. השעון מוצג כיום במטה המוסד, לאות הוקרה וזיכרון, ויועבר בראש השנה לחזקתה של המשפחה.

יצוין, כי לידיעה של העיתון הכווייתי אין אישור ממקורות אחרים.

תגיות:אלי כהןגופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה