חדשות בארץ

בעקבות הסערה: הפארקים בגבעת שמואל יהיו פתוחים לתושבי בני ברק

שר הפנים דרעי וראש עיריית גבעת שמואל הגיעו לסיכום בעניין. במקביל, דרעי מקדם הקמת גינות חדשות בבני ברק

(צילום: דר’ אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)(צילום: דר’ אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי)
אא

סערת הפארקים בגבעת שמואל הגיעה אתמול לדיון במליאת הכנסת. במהלך הדיון התברר כי שר הפנים אריה דרעי וראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני הגיעו לסיכום בנושא, שימנע את סגירתם המוחלטת של הפארקים העירוניים בפני תושבי בני ברק.

בתחילת השבוע נחשף, כי עיריית גבעת שמואל מתכוונת לסגור פארקים בשטחה בפני מי שאינם תושבי העיר. עם תחילתו של החופש הגדול, ולקראת "בין הזמנים", הודיעה העירייה לתושביה כי הכניסה לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) שבשטחה תתאפשר אך ורק לתושבי העיר, וזאת באמצעות כרטיסי תושב מיוחדים שיונפקו עבורם. תושבים בבני ברק הגיבו בזעם על המהלך של השכנה העירונית, וטענו כי מדובר באפליה על רקע גזעני. אך לא רק הם: תושבים רבים בגבעת שמואל, וגם אנשי ציבור, הביעו הסתייגות מהמהלך, וחלקם אף תקפו אותו בלשון קשה. העיריה מצידה טענה אין מדובר בגזענות וכי ההחלטה אינה מכוונת באופן ספציפי כנגד תושבי ברק.

חבר הכנסת דב חנין (הרשימה המשותפת), שהגיש הצעה לסדר בנושא זה – יחד עם חברי הכנסת משה גפני, ינון  אזולאי ועיסאווי פריג' – הביע בדבריו במליאה צער רב על הצעד בו נקטה העיריה. הוא ציין בתחילת דבריו כי מדובר בעבירה על החוק: "אם אנחנו נתחיל להגביל את הכניסה לפארקים בגבעת שמואל לתושבי גבעת שמואל, כי גבעת שמואל משקיעה בפארקים, מחר אנחנו נגביל את הכניסה לפארק הלאומי ברמת גן לתושבי רמת גן, ואת השימוש בכיכר רבין בתל אביב לתושבי תל אביב, לאן נגיע? הפארקים הם רכוש ציבורי ועירייה לא יכולה להגביל את השימוש ברכוש הציבורי הזה לשימוש התושבים שלה בלבד".

חנין הוסיף כי אם הגבלת הכניסה לפארקים נועדה להדיר את תושביה החרדים של בני ברק, הרי ש"זה דבר מסוכן ובעייתי במיוחד. בהחלט יכול להיות שתושבים וילדים חרדים מבני ברק מגיעים לגבעת שמואל, כי מה לעשות? בני ברק היא עיר צפופה מאוד. אם היו בה יותר פארקים, אני בטוח שהתושבים היו שמחים שהילדים שלהם יבלו ליד הבית. אבל כיוון שאין מספיק פארקים בבני ברק, מגיעים – וזה מצוין – לפארקים מסביב. וטוב שמגיעים לפארקים, ואסור לעירייה לנקוט באיזשהו אמצעי שמונע מאנשים להיכנס ולהשתמש בפארקים האלה".

בסיום דבריו ביקש חנין מסגן שר הפנים, משולם נהרי, שנכח בדיון כמשיב להצעה, להורות על בדיקה מעמיקה של הפרשה, ובמידת הצורך לנקוט באמצעים "כדי למנוע את הדבר הזה", כלשונו.

בדברי תשובתו להצעה גילה נהרי כי בשיחה שערכו שר הפנים וראש עיריית גבעת שמואל, הציג ברודני בפני דרעי את המורכבות בהתמודדות עם הסוגיה בשל עומס המבקרים הרב. "יחד עם זאת", הוסיף נהרי, "ובשל הצורך לאפשר לתושבי גבעת שמואל קבלת שירותים נאותים על ידי העירייה, סוכם כי חלק ממתקני הגן יוקצו לטובת המחזיקים בכרטיס תושב. כמו כן, כל הגינות הציבוריות תהיינה פתוחות לקהל הרחב ללא שום מגבלה".

יצוין כי במקביל לסיכום שהושג בין השניים, דרעי אישר בימים האחרונים את הקמתן של תשע גינות חדשות בבני ברק, שמימומן יבוא מתקציבו של משרד הנגב והגליל.

בסיכומו של דיון, ההצעה לסדר הועברה לדיון בוועדת הפנים. 

תגיות:חרדיםפארקגבעת שמואל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה