חדשות בארץ

האם עיריית גבעת שמואל פועלת למנוע כניסת חרדים לפארקים העירוניים בשטחה?

תושבים בגבעת שמואל מוחים על הכוונה לאפשר כניסה לפארקים עירוניים אך ורק באמצעות כרטיס תושב: "מכעיס ומקומם"

העיר גבעת שמואל, (צילום: shutterstock)העיר גבעת שמואל, (צילום: shutterstock)
אא

תגובות זועמות בעקבות הודעה שנשלחה בדואר לתושבי גבעת שמואל לפני מספר ימים מטעם עירייתם.

עם תחילתו של החופש הגדול, ולקראת "בין הזמנים", הודיעה עיריית גבעת שמואל כי הכניסה לפארקים בשטחה תתאפשר אך ורק לתושבי העיר, וזאת באמצעות כרטיסי תושב מיוחדים שיונפקו למשפחות עם ילדים. וכך נכתב בהודעה: "בימים הקרובים יקבלו משפחות עם ילדים לתיבות הדואר מעטפה ובה כרטיסי תושב רב-פעמיים. הכרטיסים ישמשו אתכם לצורך כניסה בשעות אחה"צ לגינות רמון ואלקנה (פארק החבלים) במהלך חופשת הקיץ ובמועדים שונים... תושבי העיר (סבים וסבתות/זוגות ללא ילדים/ רווקים) שמעוניינים בכרטיסים עבור עצמם או הנכדים – מוזמנים לפנות למוקד העירוני ולקבל".

בהודעה שנשלחה לתיבות הדואר הובהר במפורש כי "יש לשמור על הכרטיס ולהציגו בכניסה לגינות" וכי "לא תתאפשר כניסה ללא הצגת כרטיס תושב".

משמעותה המעשית של ההודעה היא מניעת כניסתם של תושבי בני ברק לפארקים העירוניים של גבעת שמואל. תושבים בבני ברק הגיבו בזעם על המהלך של השכנה העירונית, וטענו כי מדובר באפליה על רקע גזעני. אך לא רק הם: גם תושבים רבים בגבעת שמואל הביעו ברשת הסתייגות מהמהלך, וטענו כי מדובר בהחלטה מוטעית. חלקם אף השתמש בלשון קשה. כך, למשל, הביע אחד התושבים את זעמו על הצעד של העיריה: "יש לכם את זה ביותר גזעני?  פולין נקייה מיהודונים?... יש מקום לכולם. ניתן ליצור זכות קדימה לתושבים אך לא למנוע מהחרדים להיכנס. מאיזה גזע אנחנו?".

תושב אחר כתב: "למה לא לעשות כניסה בתשלום לתושבי ערים אחרות ואז תורידו את המסות של האורחים ולא יהיה פתחון פה לגזענות?".

ואילו אחת התושבות תהתה: "תהיה אפשרות למי שאין לו כרטיס תושב להיכנס? סתם חושבת על השכנים שלנו שנהנים מהגינות הללו".

ועוד תגובה המלמדת על האופן בו רבים מתושבי גבעת שמואל רואים את הצעד להגבלת הכניסה לפארקים העירוניים: "הילדים שלי מיצו את הפארקים בגבעת שמואל. משעממים כבר. אנחנו הולכים לפארקים אחרים מחוץ לעיר ונהנים שם. למה שלא יעשו לי את זה בערים כמו פתח תקווה, רמת גן ותל אביב? יסגרו עליי את פארק מנחם בגין?... שלא תהא עיניכם צרה. יש מקום לכולם". תושבת אחרת הגדירה את הצעד של עיריית גבעת שמואל כך: "סתם מכעיס, מקומם ומיותר. טרחנות לשמה".

בין תושבי העיר נמצאו גם כאלה שטענו שמדובר בהחלטה לגיטימית, ונימקו זאת ברצון להקל על העומס הרב בגינות ולאפשר לתושבים ליהנות מפירותיה של הארנונה הגבוהה אותה הם משלמים. כך, למשל, בתגובה הבאה: "תושבי העיר שילמו על המתקנים ולא יכולים ליהנות בגלל שהכל מלא בתושבים מהעיר השכנה".

מטעם עיריית גבעת שמואל נמסר כי הטענה לגזענות משוללת יסוד, וכי ההחלטה אינה מכוונת באופן ספציפי כנגד תושבי ברק.

תגיות:חרדיםפארקיםגבעת שמואל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה