חדשות בעולם

טראמפ נגד מדינות נאט"ו: תתחילו לשלם על הביטחון שלכם

נשיא ארה"ב הגיע לפסגת נאט"ו בבריסל ופתח במתקפה מילולית: גרמניה – "שבויה של רוסיה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיע אמש לבריסל כדי להשתתף בפסגה השנתית של מדינות נאט"ו בבריסל, וכצפוי 'שחרר את הבלמים' במתקפה על המדינות שאמורות להיות בעלות בריתה של ארה"ב.

טרם פתיחתה הרשמית של הפסגה, נפגש טראמפ לארוחת בוקר עם מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, ולעיני העיתונאים פתח בביקורת חריפה על חברות הברית. את מתקפתו כיוון בעיקר נגד גרמניה. טראמפ אמר לסטולטנברג כי "מאוד לא ראוי" שארה"ב משלמת הון עתק כדי להגן על מדינות אירופה מפני רוסיה, ובה בעת "אחת המדינות העשירות באירופה" – כלומר, גרמניה – תומכת בעסקאות עם מוסקבה. טראמפ כיוון בדבריו לתמיכה הגרמנית ב"נורד סטרים-2" – פרויקט צינור הגז התת-ימי שיזרים גז מרוסיה לגרמניה וממנה לשאר מדינות מערב אירופה מבלי להזדקק למעבר בשטחה של אוקראינה. הנשיא האמריקני הוסיף ואמר כי בשל תלותה הגוברת והולכת באנרגיה הרוסית, גרמניה היא "שבויה של רוסיה".

טראמפ אף חזר על דברים שאמר בעבר בגנותן של חברות הברית על שאינן עומדות בהתחייבויותיהן הפיננסיות להעביר 2% מהתל"ג שלהן לנאט"ו: "גרמניה היא מדינה עשירה", אמר, "וביכולתה להעלות את תקציב הביטחון שלה באופן מיידי". הוא ציין כי בשל הלחץ שהפעיל, "בשנה האחרונה, מדינות אחרות נתנו כ-40 מיליארד דולר לנאט"ו, אבל זה אפילו לא קרוב להיות מספיק. ארה"ב משקיעה הרבה יותר מדי כסף, ומדינות אחרות לא משלמות מספיק. במיוחד חלק מהן. זה נמשך כבר עשורים, זה לא הוגן כלפי משלמי המיסים בארה"ב. אנחנו נגרום לזה להיות הוגן".

מזכ"ל נאט"ו אמר לעיתונאים לאחר הפגישה, כי למרות חילוקי הדעות בין חברות נאט"ו, הברית חזקה ותצליח להתגבר עליהם.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הגיבה אף היא על דבריו של טראמפ. עם הגעתה לבריסל כדי להשתתף בפסגה, הזכירה מרקל לעיתונאים את ימי נעוריה בגרמניה המזרחית, בעת שזו הייתה תחת משטר קומוניסטי בשליטת ברה"מ: "חוויתי על בשרי כיצד חלק מגרמניה נשלט על ידי ברית המועצות הסובייטית, ואני מאוד שמחה שהיום אנו אומה מאוחדת וחופשית... אנו קובעים את המדיניות שלנו באופן עצמאי".

בתום ביקורו בבריסל יגיע טראמפ לבריטניה, וייפגש עם ראש הממשלה תרזה מיי ועם המלכה אליזבת. בתחילת השבוע הבא יקיים נשיא ארה"ב מפגש פסגה בהלסינקי עם עמיתו הרוסי, ולדימיר פוטין.

תגיות:גרמניהטראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה