תשעה באב

רוצים גאולה? ה’ מגלה כיצד נזכה לכך (וזה לא כל כך קשה)

כיצד היינו מגיבים, אם היתה ניתנת לנו רשות לבנות את בית המקדש תמורת הון עתק? משל מרגש ומסר מצמרר מהחפץ חיים

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

הס הושלך בקהל, רבבות האנשים אשר השחירו את הכיכר המרכזית שתקו באחת, עת אשר נשמע הקול מהדהד: "רבותי, הגיע הזמן בו ניתן לנו רשות לבנות את בית המקדש".

האומנם?! האם אכן הגיע הזמן המיוחל, לו כולנו מצפים, מתחננים ומבקשים?!

"אבל", חזר הדובר. "לצורך כך מוטל עלינו לגייס ביממה הקרובה סכום של מאה מיליארד דולר לצורך הבניין", מאה מיליארד דולר תוך עשרים וארבע שעות – האם יש סיכוי? כאשר מדובר בבנין בית המקדש, פסגת התקוות של עם ישראל בכל הדורות – אין ספק.

קרוב לאלפיים שנה התאבלנו על החורבן בימי בין המצרים, צמנו וקוננו בתשעה באב והנה התקבלו התפילות, הגיע הזמן.

עם ישראל נרתם להצלחת המשימה. אנשים מכרו את בתיהם ורכביהם, אף העניים וקשיי יום תרמו מעל ומעבר ליכולתם. הסכום כולו נאסף לשם בניין בית ה'.

תיאור זה הינו דמיוני במעט, כי לימדונו חז"ל שבית המקדש השלישי ירד באש מן השמים ואין צורך בממון כדי לבנותו. אמנם ממון לא צריך, אך יש דבר אחד שצריך מאוד. אותו דבר מעכב את בניין הבית: שנאת חינם. העוון שגרם לחורבן הבית – עומד ומצפה שנתקנו, על מנת שנזכה במהרה בבניינו.

כך כותב ה'חפץ חיים' בספרו 'חובת השמירה': "ובוודאי אילו היה לנו רשות בזה, היה כל אחד מישראל רוצה להוציא מעות... לסייע לבנות בית לשם ה'. ואם כן... שאין צריך להוציא מעות ואין צריך ליסע בעצמו לירושלים בשביל זה רק להיזהר משנאת חינם, חנופה וכו' ולשמור פיו ולשונו שלא לפוגמו וכו'".

הדברים נוקבים ופונים לכל אחד ואחד מאיתנו: כל בר דעת מבין כמה נורא הדבר: לקונן על החורבן ובמקביל – להרוס, חלילה, את בית ה' ולמנוע את בניינו על ידי שנאת חינם והחזקה במחלוקת. אכן, כה קשה למחול, לסלוח ולהעביר שנאה - אך אין מנוס!

בימים אלו חובתנו להשתדל בכל כוחנו להעביר השנאה ולהרבות שלום, להוסיף עוד ועוד אהבת חברים, ויתור, זהירות מלשון הרע, כך נמלא את החסר. לבנה תצטרף ללבנה עד שנזכה לגאולה השלמה. נשים נר לרגלינו את דברי חז"ל בסוף מסכת דרך ארץ זוטא: "בקשו שלום ואתם נגאלים".

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:בית מקדשגאולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה