חדשות בעולם

נגמר בשלום: הסתיים מבצע החילוץ של הנערים מהמערה בתאילנד

הנערים, יחד עם מבוגר נוסף, נלכדו לפני שבועיים וחצי במערה עמוקה מבלי יכולת לצאת. החילוץ הסתיים מהר מהמתוכנן.

(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)(אילוסטרציה, צילום: shutterstock)
אא

בתאילנד נושמים היום לרווחה, וזאת לאחר שהצבא המקומי הודיע על השלמתו של המבצע המורכב לחילוצם של שנים-עשר הנערים, שנלכדו עם מבוגר נוסף במערה בצפון תאילנד.

הפרשה, שזכתה לעניין רב גם ברחבי העולם, החלה לפני כשבועיים וחצי (ב- 23 ביוני), כאשר הנערים נכנסו עם אדם מבוגר לטייל בתוך מערכת של מערות באזור תאם לואנג. המערה – שעומקה 4 קילומטרים – הוצפה בגשמי מונסון עזים, והמטיילים נלכדו בתוכה. 13 הנעדרים אותרו כעבור תשעה ימי חיפושים בהם השתתפו צוותים מקומיים וזרים.

מבצע החילוץ החל שלשום, ובמהלכו הוצאו הלכודים מהמערה בהדרגה. לקראת תחילתו של המבצע ובמהלכו חששו הרשויות כי מזג האוויר הגשום יגרום להצפתה מחדש של המערה ויקשה על הוצאתם של הנערים ממנה. ואכן, לאחר חילוצה ביום ראשון של הקבוצה הראשונה, שכללה ארבעה נערים, הופסק המבצע בעטיים של גשמים כבדים שירדו באזור. ובכל זאת, למרות הקשיים שליוו את המבצע, הוא התקדם במהירות רבה מהמתוכנן. עם הוצאתם מהמערה, פונו הנערים לבתי חולים. הם עדיין מופרדים מהוריהם בשל הסיכון למחלות וזיהומים, ולפי ההערכות יישארו עוד כשבוע לבדיקות ולהשגחה.

למרות ההצלחה בחילוצם בשלום של הנערים, יש לציין כי הפרשה הדרמטית גבתה את חייו של אדם אחד מבין האנשים הרבים שפעלו סביב השעון להצלתם: אחד הצוללנים שהגיע אל הנערים במטרה לספק להם מזון מצא את מותו לאחר שאיבד את ההכרה מחוסר חמצן.

תגיות:תאילנדחילוץנערים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה