חדשות בעולם

ארה"ב: על איראן לצאת מיד מסוריה, אין לה מה לעשות שם

בראיון לרשת "סקיי ניוז" בערבית הזהיר פומפאו את איראן כי תשלם מחיר כבד על תוקפנותה כלפי מדינות האזור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אינו בוחל במילים כדי להבהיר את מדיניותה של ארצו ביחס למשטר האיראני.

בראיון שהעניק לרשת "סקיי ניוז" בערבית, התייחס פומפאו למצב הנפיץ במזרח התיכון על גזרותיו השונות. הוא אמר כי "הכל מתחיל בהתנהגות הרעה של איראן ובשיגור הטילים מתימן לעבר כל מדינות המפרץ", והדגיש כי ארה"ב פועלת להרתיע את משטר האייתוללות של טהראן ולרסן את המיליציות הנאמנות לו הפועלות במדינות שונות ברחבי האזור.

בהתייחסו למעורבות האיראנית העמוקה בזירה הסורית, הבהיר פומפאו כי הנוכחות של הכוחות האיראניים והמיליציות הפרו-איראניות בסוריה צריכה להיפסק: "איראן צריכה לצאת מסוריה. אין להם מה לעשות שם. אין להם סיבה להישאר שם. יש השפעה איראנית כבר זמן רב. על הכוחות האיראניים והמיליציות האיראניות לעזוב את סוריה".

הבכיר האמריקני הגיב על האיומים שנשמעו בימים האחרונים מדוברים בכירים באיראן לחסום את מיצרי הורמוז ובכך לפגוע במשלוחי הנפט היוצאים ממדינות האזור: "על העולם להבין שארה"ב מחויבת לשמור על קווי הספנות הימית ועל זרימת הנפט לכל חלקי העולם. זו המחויבות של ארה"ב מזה עשורים, ונמשיך לעשות זאת".

פומפאו הזהיר את המשטר האיראני כי התנהגותו אינה מקובלת ותעלה לו ביוקר. הוא ציין כי ארה"ב מתמקדת כעת בהטלת סנקציות כבדות על איראן, שנועדו למנוע ממנה את היכולות הפיננסיות המאפשרות לה לערער את יציבותו של המזרח התיכון. על המשטר האיראני להבין, הוסיף פומפאו, כי מצבה הכלכלי של איראן לא ישתפר עד שהיא תחזור להיות "מדינה נורמלית", כלשונו.

תגיות:סוריהארה"באיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה