חדשות בארץ

טרור העפיפונים: סיור לתקשורת הזרה בעוטף עזה ביוזמת לשכת העיתונות הממשלתית

הכתבים הזרים שהשתתפו בסיור עמדו מקרוב על נזקי העפיפונים ובלוני התבערה וכיצד ישראל מתמודדת עם אמצעי הטרור החדש

(צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)(צילום: עבד רחים חטיב / Flash90)
אא

העפיפונים ובלוני התבערה שמשגרים הפלסטינים בחודשים האחרונים מרצועת עזה מחוללים נזקים כבדים ליישובי העוטף. אמנם עד כה, בחסדי שמיים, לא היו פגיעות בנפש, אך הנזק החומרי שנגרם כבד מאוד.

ההסברה הישראלית מתקשה להעביר למדינות העולם את המסר על חומרתו של איום הטרור החדש, שגרם כבר לשריפתם של עשרות אלפי דונמים. דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, התייחס לכך בנאום שנשא בשבוע שעברבפריז בפני ועדת החוץ של הפרלמנט הצרפתי. מנליס קרא לשומעיו שלא לאפשר לחמאס לפרוט על נימי החמלה האנושית של המערב כדי להשיג את מטרותיו הלא אנושיות: "חמאס המציא נשק חדש שנראה כמו משחק ילדים, עולה יורו אחד, אבל גרם לשריפתם של יותר מ-30 אלף דונמים של שדות. כדובר, אני מבין את כוחה של התמונה ואת הקושי להבין את הסיטואציה מסיקור מרחוק. עובדות אלה מנוצלות באופן מניפולטיבי על ידי חמאס שמנצל את החמלה האנושית של המערב למטרות לא אנושיות".

ניסיון נוסף לפרוץ את המחסום ההסברתי בנוגע לאמצעי הטרור החדש של הפלסטינים נעשה לפני מספר ימים. לשכת העיתונות הממשלתית יזמה לשם כך סיור שטח לתקשורת הזרה, במטרה להגביר את המודעות ברחבי עולם למסוכנות התופעה ולהרסנות שלה.

בסיור השתתפו למעלה כשלושים כתבים זרים, המשתייכים לסוכנויות ידיעות, תחנות רדיו ועיתונים ממקומות שונים בעולם. בתחילת הסיור סקר דובר הכבאות וההצלה, יורם לוי, את היערכותם של שירותי הכבאות להתמודדות עם האיום החדש. הסקירה לאנשי התקשורת בוצעה בשטח – בשדות השחורים והמפויחים בסמוך לקיבוץ אור הנר.

המשך הסיור, בקיבוץ נחל עוז, נעשה אף הוא על רקע הנוף השחור שהחליף את הפריחה של שדות עוטף עזה. דובר הקיבוץ, דני רחמים, הסביר לעיתונאים הזרים כיצד החקלאים והתושבים מתמודדים עם האיום על פרנסתם, והבהיר באופן חד-משמעי: "לא נזוז מכאן, נמשיך לעבד את הקרקע עד למטר האחרון וגם נישאר אופטימיים שאפשר להשיג שלום ויציבות".

משתתפי הסיור שמעו סקירה צבאית מפיו של אלוף משנה נדב ליבנה, מפקד יחידת "מטמון" של הרחפנים הפועלת נגד איום העפיפונים. הרחפנים, שהותאמו למשימה הלא שגרתית החדשה, הצליחו עד כה – באמצעות חיילי מילואים המיומנים בהטסת רחפנים, שגויסו לשם כך במיוחד – לצוד קרוב ל- 500 עפיפונים ששוגרו מהרצועה. במהלך הסקירה הודגם השימוש ברחפן, שמהירותו מגיעה עד ל- 150 קמ"ש ויכולת התמרון שלו גבוהה.

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, מסר כי הלשכה תפעל להרחבת המערכה ההסברתית מול התקשורת הזרה בישראל, וזאת במטרה לעקור מהשורש את התפיסה המשובשת של חלק מהכתבים הזרים לפיה הפלסטינים הם "דוד" הנאבק מול "גוליית" הישראלי.

תגיות:עפיפוניםטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה