חדשות בארץ

דובר צה"ל: איראן זורעת הרס וחורבן ברחבי המזרח התיכון

בנאום בפרלמנט הצרפתי אמר תת-אלוף רונן מנליס כי החמאס מנצל את החמלה האנושית של המערב למטרות לא אנושיות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, האשים היום את איראן כי היא זורעת הרס וחורבן בכל מקום במזרח התיכון אליו היא מגיעה. דבריו של מנליס נאמרו במהלך נאום אותו נשא בפני ועדת החוץ של הפרלמנט הצרפתי, שהתכנסה לדיון בנושא טרור החמאס מעזה.

דובר צה"ל אמר בנאומו כי החמאס עוקר את הערך החשוב מכל של הרצון לחיות ומקדש במקומו ערכים של הרס וחורבן: "הדבר היחיד שחמאס חתום על בנייתו הוא הקמת כוח צבאי במימון ובסיוע של מנהיגת הטרור העולמי – איראן". מנליס ציין כי מפקד כוח "קודס" של "משמרות המהפכה האיראניים", קאסם סולימאני, מעביר מדי שנה 100 מיליון דולר לארגוני הטרור הפועלים מעזה – "כסף שמיועד למטרה אחת: בניית יכולות צבאיות לצורך ביצוע פיגועי טרור. בכל מקום שאיראן וסולימאני מגיעים יש הרס וחורבן. כך בתימן, בעיראק ובסוריה, וכך גם בעזה".

מנליס פנה לחברי הפרלמנט הצרפתי וקרא להם שלא ליפול בפח של החמאס: "מדובר בארגון טרור צבאי לכל דבר ועניין. הארגון הזה רצח עד היום רבים בפיצוצי אוטובוסים ובפיגועים. בדיוק כמו אותם הפיגועים, שלצערי חוויתם ב- 2015-2016. אנו מתמודדים עם אותה תופעה – אצלנו זה ארגון הטרור חמאס, אצלכם זה דאע״ש". מנליס התייחס בדבריו לטרור העפיפונים ובלוני התבערה המשוגרים בתקופה האחרונה מרצועת עזה, וקרא שלא לאפשר לחמאס לפרוט על נימי החמלה האנושית של המערב כדי להשיג את מטרותיו הלא אנושיות: "חמאס המציא נשק חדש שנראה כמו משחק ילדים, עולה יורו אחד, אבל גרם לשריפתם של יותר מ-30 אלף דונמים של שדות. כדובר, אני מבין את כוחה של התמונה ואת הקושי להבין את הסיטואציה מסיקור מרחוק. עובדות אלה מנוצלות באופן מניפולטיבי על ידי חמאס שמנצל את החמלה האנושית של המערב למטרות לא אנושיות".

בהתייחסו לסוגיית חיילי צה"ל והאזרחים הישראלים המוחזקים בידי החמאס ברצועה כבני ערובה, אמר מנליס כי "די בעובדה הזו בשביל להבין שמדובר בארגון שאין לו ערך לחיי אדם. ארגון שאיבד מזמן צלם אנוש ופועל בניגוד לכל אמנה בינלאומית". דובר צה"ל הוסיף כי ארגון הטרור כשל באחריותו כלפי תושבי רצועת עזה: הוא משליט עליהם דיכוי ופחד ומנצל אותם כמגנים אנושיים הנשלחים לגבול שבין עזה וישראל תוך כדי סיכון חייהם, כל זאת "רק בשביל להסיט את תשומת הלב מכישלונו. זה בדיוק המקום בו החמלה האנושית מנוצלת להשגת מטרות לא אנושיות".

מנליס הוסיף והבהיר לשומעיו כי "מה שקורה בגבול ישראל-עזה לא דומה להפגנות שאתם מכירים. ישראל ניצבת בקו הראשון של המלחמה, היא לא הקו האחרון. ארגוני הטרור לא יעצרו בישראל. ארגוני הטרור רוצים לפגוע בפריז, בלונדון, בניו יורק, במאלי, בבואנוס איירס ובכל מקום שיוכלו לזרוע פחד אימה ולהחזיר את החושך לערי האור". 

תגיות:איראןדובר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה