חדשות בעולם

בת 17 נבחרה על ידי נאס"א להיות הראשונה שתטוס למאדים, לא תאמינו מדוע

מה גרם לסוכנות החלל האמריקנית לקבל לצוות האסטרונאוטים הבא שיטוס למאדים - תלמידת תיכון בת 17?

בעיגול: אליסה קרסון בזמן האימונים בנאס"אבעיגול: אליסה קרסון בזמן האימונים בנאס"א
אא

אליסה קרסון היא רק בת 17 אולם בסוכנות החלל האמריקנית החליטו כבר להכשיר אותה להיות חלק מצוות האסטרונאוטים הבא שיטוס למאדים.

קרסון מלואיזינה שבארה"ב, חולמת מאז שהיא קטנה להיות האדם הראשון שיהלך על המאדים, והעובדה שבקרוב היא עומדת לסיים את התואר המתקדם שלה באקדמיה - רק הולכת ומחזקת את החלום הזה. 


אך אם לרגע חשבתם שהתואר הזה הוא על חשבון לימודיה התיכוניים, הרי שאתם טועים: היא גם לומדת את כל המקצועות בבית הספר כולל ארבע שפות במקביל (אנגלית, סינית, צרפתית וספרדית).

"האתגר הגדול ביותר הוא לעמוד בכל המשימות בגיל צעיר כל כך כשאת עדיין לומדת בתיכון, אבל אני מוכנה לעמוד בכל קושי כי אני ממשיכה להוכיח לעצמי שוב ושוב  - שזה אפשרי אם רק עובדים על זה ולא מוותרים", היא אומרת. 


בנוסף לכל עיסוקיה הלימודיים, קרסון גם מוצאת זמן לנאום בכנסים שונים שמטרתם למשוך עניין בכל נושא חקר החלל, ובסוף כל הרצאה שלה היא לא שוכחת לעודד את כולם ללכת אחרי החלומות שלהם, ולא להיכנע לקושי - מפחיד ככל שיהיה. "תמיד תלכו אחרי החלומות שלכם, ואל תתנו לאף אחד לקחת אותו מכם", היא מסכמת. 

"כשראיתי שהחלום הזה מגיל שלוש לא עוזב אותה - החלטתי לעשות מעשה", סיפר אביה של אליסה, ברט. "בשנת 2008 רשמתי אותה למחנה הקיץ הראשון מטעם נאס"א לחקר החלל, ומאז היא פשוט חוזרת לשם שנה אחר שנה".

אליסה היא הראשונה שביקרה בכל 14 מרכזי המבקרים של נאס"א, הפזורים ברחבי ארה"ב - מה שאוטומטית מקנה לה את 'תעודת הזהות' המיוחדת שסוכנות החלל מעניקה לבוגרי הקאמפים שלה. 

תגיות:מאדיםנאס"אתלמידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה