חדשות בארץ

מקלב בוועדת חוק הגיוס: לימוד התורה הינו ערך, הצבא הוא צורך

חבר הכנסת מקלב הביע התנגדות לסעיף השוויון המופיע בחוק הגיוס, שהתקבל בשבוע שעבר בקריאה ראשונה

ח"כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90/ Yonatan Sindel)ח"כ אורי מקלב (צילום: פלאש 90/ Yonatan Sindel)
אא

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה), חבר הוועדה המיוחדת של הכנסת לחקיקת חוק הגיוס, הביע היום התנגדות לסעיפים שונים בחוק הגיוס, שאושר בשבוע שעבר במליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

מקלב מיקד את דבריו במטרה המובאת בנוסח החוק לפיה הוא בא לצמצם את אי השוויון: "אני מודיע מראש שכל סוגיית צמצום השוויון לא מקובלת עלינו. המילה שוויון לא נמצאת בחקיקה, אפילו לא בחוק כבוד האדם וחירותו, יש כאן בעיה גם במישור העקרוני וגם המעשי, ואנחנו לא יכולים להסכים לזה שמכניסים את הסעיף הזה דווקא בחוק הזה".

מקלב הסביר כי ההתנגדות החרדית להכללת אלמנט צמצום השוויון בחוק נובעת מהתפיסה לפיה לימוד התורה הינו ערך והצבא הוא צורך: "כולנו היינו מייחלים שלא היינו צריכים צבא, ובגלל הצורך יש צבא. לימוד התורה הוא ערך שעומד בפני עצמו, ולא רק זה אלא שאנחנו יודעים שקשה להגיד שהצבא הוא שוויוני, לא ניתן למקד את אי השוויון דווקא בצבא".

הדיון בוועדה התנהל היום כשברקע הידיעה לפיה יו"ר הוועדה, חבר הכנסת דודי אמסלם, דרש מהמפלגות החרדיות וממשרד הביטחון להגיע תוך יומיים להסכמות סופיות על נוסח החוק לקראת הבאתו לאישור במליאת הכנסת.

חברת החדשות דיווחה אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לבקש מבג"ץ אורכה של עשרה חודשים לחקיקת החוק. דברים ברוח דומה הושמעו על ידי חבר מפלגתו של מקלב, ישראל אייכלר. בראיון אתמול לרדיו "קול ברמה" אמר אייכלר כי הוא מעריך שיהיה קשה מאוד להגיע להסכמות בתוך הקואליציה על חוק הגיוס: "אני מניח שמה שאנחנו רוצים שיהיה הם לא יוכלו לתת לנו, ומה שהם רוצים אנחנו לא יכולים להסכים לו, אז כנראה תהיה בקשת דחייה מבג''ץ". אייכלר הוסיף כי "הרצון לבולל את הציבור החרדי בתרבות החילונית על ידי כור היתוך שנקרא צבא העם, זה ניסיון כבר של שבעים שנה שברוך השם לא הצליח. העם היהודי החרדי שמר על אופיו ונשאר דבק באלוקיו, בשבתותיו ובמצוותיו, וככה נישאר... אנחנו עושים את ההשתדלות והקב"ה מנהל את עולמו".

תגיות:ח"כ מקלבחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה