בין המצרים

העבודה המעשית בבין המצרים: הקב"ה לא שונא אותנו, חלילה. הוא אוהב אותנו

החורבן, הגלות והצרות נבעו ממה שהרגישו הרגשה דמיונית מהבורא ואמרו "בשנאת ה' אותנו". תחושה זו יצרה בעם שלם בכייה של חינם של לילה שלם! בכיה המבוססת על דמיון ופירוש שלילי של הבורא

אא

כאשר אנו מתבוננים על חיצוניות ימים אלו אנו רק רוצים שימים אלו יעברו, בגלל ההגבלות ההלכתיות. אך כאשר נתחבר לסוד הפנימי של ימי בין המצרים נגלה שהם השורש לכל הימים הטובים של השנה הבאה עלינו לטובה.

זהו זמן של  תשובה והתחלה חדשה.

ב-40 ימים אלו התפלל משה רבנו לביטול הגזרה על עמ"י שעשו את חטא העגל. לכן ימים אלו הם זמן של עת רצון לקיבול תפילות. בימים אלו טמונה האפשרות להגיע לגאולה פרטית וגאולה כללית. (נתיבות שלום) דווקא בימים אלו מושפע שפע עצום ונפלא  שעל ידו ניתן לבנות את בית המקדש.

"ותרגנו באהליכם ותאמרו, בשנאת ה' אתנו הוציאנו מארץ מצרים, לתת אותנו ביד האמרי להשמידנו" (א', כ"ז)

חטא המרגלים הוא שורש כל החורבן, שבכו עם שלם בכייה של חינם, ואמרו "בשנאת ה' אתנו הוצאנו מארץ מצרים".

החורבן, הגלות והצרות נבעו ממה שהרגישו הרגשה דמיונית מהבורא ואמרו "בשנאת ה' אותנו". תחושה זו יצרה בעם שלם בכייה של חינם של לילה שלם! בכיה המבוססת על דמיון ופירוש שלילי של הבורא.

תחושה דמיונית כאילו שהוא לא רוצה להיטיב היא השורש לכל הגלויות והצרות שבאים על כל אחד מאיתנו באופן אישי, וגם עמ"י ככלל. הדבר נרמז גם בסופי תיבות של הפסוק "זה אינו שווה לי", שם הוי"ה בהיפוך אותיות, והוא צירוף שם הוי"ה של חודש תמוז, ומרמז על הדרך להתרחק מהרחמים והחסדים של הבורא הנרמזים בשם י-ה-ו-ה כסדר.

המן זלזל בכל מה שניתן לו והתמקד רק במה שחסר לו, שמרדכי לא כורע ולא משתחווה, מאז הוא התרחק מהרחמים ומפלתו החלה.

גם עמ"י שעבר הרבה ניסים וישועות מיציאת מצרים עד הרגע שבו קיבלו את דיבת הארץ מהמרגלים, היו הרבה הוכחות לאהבת השם כלפיהם ולרצון השם להיטיב עמם, ובכל זאת הגיעה הרגשת לב דמיונית של "בשנאת ה' אותנו" חלילה, כי יצאנו כולנו ממצרים לכיוון ארץ ישראל, ובכיה זו שבכה עם שלם לילה שלם נחקקה בנו לדורות. בכל צרה וניסיון עולה ההרגשה הזו, לפעמים במודע ולפעמים בתת המודע, אך היא קיימת במסתרי הלב. הרגשת הלב הדמיונית שהבורא לא משגיח, לא מרחם ולא מיטיב איתנו מותירה אותנו בהרגשה של בדידות, נטישה וחוסר אונים ואף תחושה של מאבק מול המציאות.

"לתת אותנו ביד האמרי להשמידנו". היצה"ר גרם לעמ"י לחשוב שהוא הוציא אותם מארץ מצרים על מנת להשמידם, חלילה.

ב-21 ימים אלו יש לכל אחד כוח לתקן את הפגם של הרגשת השנאה והפירושים השליליים על המציאות – ולהגיע למצב חזק מאוד שכל אחד ירגיש בעומק הלב את אהבת ה' אליו, אפילו יותר ממה שהיו מרגישים לפני כל הניסיונות שעברו, הגלות והחורבן והצרות.

בסדנה האינטרנטית שתפתח אלמד לעומק כיצד לפרש נכון את מציאותך חייך כך שתוכלי באמת להרגיש ולחוות שכל דבר שעובר עליך הוא מאהבת השם, ולהיות משוחררת מפירושים שליליים על המציאות.

תגיות:בין המצריםחוה שמילוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה