חדשות בארץ

השר דוד אזולאי הודיע על התפטרותו מהוועדה לאישור הרחבת הרחבה הרפורמית

ההתפטרות – בהתאם להוראת נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן: "אמשיך להתנגד לפשרות שונות ומשונות בכותל"

השר דוד אזולאי (צילום: פלאש 90)השר דוד אזולאי (צילום: פלאש 90)
אא

שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) הודיע הבוקר כי הוא מתפטר מהוועדה לאישור עבודות באתרים דתיים. הוועדה אמורה להתכנס היום ולאשר את העבודות להרחבת הרחבה הרפורמית בכותל המערבי.

אזולאי אמר כי אינו מסכים ליטול חלק באישור הרחבתה של הרחבה הרפורמית, בה מתפללים יחד נשים וגברים. להתפטרותו של אזולאי מהוועדה קדמה התפטרותן של השרות מירי רגב ואיילת שקד, שסירבו לעסוק בסוגיית הרחבתה של הרחבה הרפורמית. בשבוע שעבר אישרה הכנסת את העברת סמכויותיהן בוועדה של רגב ושקד לידיהם של נתניהו והשר יובל שטייניץ, וזאת כדי שהוועדה תוכל לאשר את הרחבת הרחבה. עם זאת, ייתכן והתפטרותו של אזולאי תמנע – ולו באופן זמני – את כינוסה של הוועדה, וזאת בשל היעדר מניין חוקי של חברים הנדרש לקבלת החלטות.

שר הדתות הסביר את התפטרותו: "‏'ועשית ככל אשר יורוך". בהתאם להוראת נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן, הגשתי את התפטרותי לראש הממשלה מוועדת העתיקות. בהתאם להוראת מועצת חכמי התורה אני אמשיך להתנגד לפשרות שונות ומשונות בכותל".

במכתב ההתפטרות אותו שלח הבוקר לנתניהו, כתב אזולאי כי "נוכח הודעותיהן של שרת המשפטים ושרת התרבות כי אינן יכולות לתמוך בוועדת השרים הנ"ל בהחלטה שתאפשר הקמת רחבה חדשה המיועדת לתפילה מעורבת של נשים וגברים שלא לפי ההלכה והרבנות הראשית לישראל, ולאור החלטתך להעביר את סמכויות השרים חברי הוועדה להרכב חדש וספציפי על מנת שתוכל להשיג רוב בוועדה להקמת רחבה חדשה המיועדת לכינוס בערבוביה של נשים וגברים שלא על פי ההלכה והרבנות הראשית לישראל בכותל המערבי. לפיכך, הסקתי שבעצם כבר התקבלה החלטה עוד טרם כינוס הוועדה ולפני שנשקלו השיקולים הנוגעים לעניין. ואין זה אלא מס שפתיים. איני מוכן לעשות שקר בנפשי ולהיות שותף למהלך שכזה. בנסיבות מצערות אלו אבקש לפרוש מחברותי בוועדה זו". 

תגיות:השר דוד אזולאיהתפטרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה