חדשות יהדות

הרב עמאר: אין להרחיב השטח המיועד בכותל המערבי לתפילת הרפורמים

רבה הראשי של ירושלים פוסק כי אין להתפלל תפילה מעורבת בכותל המערבי לכל אורכו: "איסור גמור לשלוח יד בשריד בית מקדשנו"

הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה-משה עמאר (צילום: פלאש 90/ Yonatan Sindel)הרב הראשי של ירושלים, הרב שלמה-משה עמאר (צילום: פלאש 90/ Yonatan Sindel)
אא

הרב הראשי הספרדי של ירושלים, הרב שלמה עמאר, פרסם אמש (חמישי) פסק הלכה לפיו "הכותל המערבי לכל אורכו מקצה לקצה הוא מקום קדוש", ואסור לרמוס קדושה זו על ידי תפילה מעורבת של נשים וגברים.

הפסק של הרב עמאר פורסם לאור כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס ביום ראשון הקרוב את הוועדה לאישור עבודות באתרים דתיים. הוועדה צפויה לאשר את העבודות להרחבת הרחבה הדרומית בכותל המערבי. בהתאם למתווה הכותל, רחבה זו מיועדת עבור התפילה המעורבת (גברים ונשים יחד) של הרפורמים. מוקדם יותר השבוע (בלילה שבין שני ושלישי) אישרה הכנסת את העברת סמכויותיהן בוועדה של השרות מירי רגב ואיילת שקד לידיהם של נתניהו והשר יובל שטייניץ, וזאת לבקשתן של שתי השרות שסירבו לעסוק בסוגיית הרחבתה של הרחבה הרפורמית.

מפסיקתו של הרב עולה הדרישה שלא לקבל כל החלטה בנוגע לרחבה הרפורמית בכותל: "הנני חוזר על הפסק דין הידוע, שכל הכותל המערבי לכל אורכו מקצה לקצה הוא מקום קדוש ויש לנהוג בו כל הדינים של בית הכנסת ובית המדרש. ואין רשות לשום אדם לרמוס מקום קדוש, לא בחילול שבת ומועד, ולא בכך שיתפללו אנשים ונשים יחדיו, ושאר הדינים של בית כנסת".

רבה של ירושלים מוסיף ומבהיר: "והנה גם בגלות, בהיותנו בין גויי הארצות, קדושת בית כנסת וכבודו נשמרו בקפידא, ואין רשות לא לכנסת ולא לממשלה ולא לשאר המוסדות, בלי יוצא מן הכלל, להרים יד ולעשות שום פעולה או החלטה, שעלולה להביא לפגיעה בקדושת המקום, ואין הדבר נתון אלא בידי הרבנות הראשית לישראל שפוסקת על פי ההלכה. ואיסור גמור לשלוח יד בשריד בית מקדשנו".

תגיות:הרב שלמה עמארהכותל המערבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה