חדשות בארץ

אמו של החייל אורון שאול הי"ד ליחיא סינוואר: החזר לי את בני

בסרטון שפרסמה קראה זהבה שאול למנהיג החמאס בעזה להחזיר לה את בנה, שגופתו נמצאת בידי ארגון הטרור

אא

זהבה שאול, אמו של החייל אורון שאול הי"ד, פונה היום ישירות למנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר, ומבקשת ממנו להחזיר לה את בנה.

אורון שאול הי"ד נהרג במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014, וגופתו נותרה בידי החמאס. בסרטון שפרסמה אמו של החייל, היא מבקשת מסינוואר להחזיר לה את בנה:

"יחיא סינוואר, הבן שלי אורון נמצא בידיכם ואין לי כל מידע על אודות גורלו, לא מצדכם ולא מצידה של ממשלת ישראל. אנחנו, האזרחים, משלמים את מחיר העימות האלים בין הצדדים; המחיר הזה הוא בלתי נסבל. חיי אינם חיים מאז ה- 20 ביולי 2014. אני לא מאחלת לאף אמא, ישראלית או פלסטינית, לעבור את מה שאני עוברת... פניתי לממשלת ישראל ואני פונה אליך בבקשה דומה: החזר את בני, אורון".

בסרטון, שמצורף לו כיתוב בערבית, ממשיכה שאול ואומרת: "אני מודעת למשבר ההומניטרי הקשה מנשוא, שבו נתונים תושבי רצועת עזה. אין לי כל עניין לקרוא לממשלתי להכביד את ידיה על תושבי הרצועה. הם לא צריכים לשלם את מחיר הסכסוך. להיפך. אני רואה חשיבות עצומה בהרגעת הרוחות ובפתרונות שיקלו על החיים של האנשים משני עברי הגבול. די. זה הזמן של שני הצדדים להתגמש בתנאים מוקדמים כדי שנוכל להתקדם לעסקה כוללת. תמורת הבנים שלנו, ובפעולות המקדמות צעדים הומניטריים, ישראל תוכל לשחרר אסירים".

כזכור, סינוואר עצמו שוחרר ב- 2011 מהכלא הישראלי, יחד עם למעלה מ- 1,000 אסירים פלסטיניים נוספים, וזאת במסגרת עסקת חילופי השבויים שהביאה להשבתו מעזה של החייל החטוף גלעד שליט. לקראת סיומו של הסרטון קוראת שאול לסינוואר להביא לשבירתו של המבוי הסתום: "אני פונה אליך כדי שתציע לממשלת ישראל עסקה, שבה הבן שלי יחזור אליי לצד הבנים האחרים שנמצאים אצלכם. אני פונה אליך על מנת שתמנע עימות אלים נוסף בין הצדדים, שהחיים של האזרחים משני עברי הגבול יהפכו לנסבלים. זו עסקה שכל מנהיג וממשלה חייבים לפעול לקידומה".

דבריה של שאול מתפרסמים על רקע הידיעה שפרסם הבוקר העיתון הערבי "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון. "אל-חיאת" דיווח כי מזה שלוש שנים גרמניה מעורבת במגעים בלתי ישירים המתנהלים בין ישראל והחמאס במטרה להגיע לעסקת חילופי שבויים. במסגרת העסקה, יוחזרו גופותיהם של חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, והחמאס ישחרר את אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, האזרחים הישראליים המוחזקים בידיו. ישראל תשחרר בתמורה אסירים פלסטיניים. על פי הידיעה, המסתמכת על מקורות מערביים, נציגים גרמניים ביקרו בחשאי מספר פעמים בעזה ונפגשו עם בכירים בארגון החמאס. הפגישות והמגעים מתנהלים בשני מישורים – הן דרך הנציגים הדיפלומטיים הגרמניים הפועלים בישראל וברשות הפלסטינית, והן באמצעות מתווך גרמני חדש שמונה למשימת התיווך אשר פועל מברלין.

השר גלעד ארדן, החבר בקבינט, אישר היום בראיון ל- ynet את דבר קיומם של המגעים הבלתי ישירים בין ישראל והחמאס: "מבלי לפרט באיזה ציר מדיני, אני יכול לומר שקיבלתי עדכון בנושא הזה בתקופה האחרונה. מדינת ישראל והשליח שמונה לכך, איש השב"כ לשעבר ירון בלום, עושים את כל המאמצים בצירים המדיניים כדי לנסות ולהתניע שיח, משא ומתן עם חמאס, לא באופן ישיר כמובן, כדי להחזיר את חיילינו ואת אזרחינו, אבל זה בציר המדיני".

תגיות:אורון שאולטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה