חדשות בעולם

חוזר בתשובה? האיחוד האירופי נגד המשכורות שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים

רוח חדשה בבריסל? האיחוד האירופי מתבטא לראשונה נגד המשכורות שהרשות הפלסטינית משלמת למחבלים ולבני משפחותיהם.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי הפרסום של אריאל כהנא ב"ישראל היום", גורמים באיחוד האירופי מסרו לעיתון כי הם מגנים את התשלומים שהרשות מעבירה למחבלים: "איננו מאמינים שאלימות ראויה בשום דרך לעידוד או לפרס, אלא להיפך; יש למנוע אותה ולגנות אותה". הדברים נאמרו בעקבותאישור החוק לקיזוז משכורות מחבלים ביום שני בכנסת. החוק עבר ברוב של 87 תומכים ו- 15 מתנגדים.

הרשות הפלסטינית שילמה בשנה האחרונה 1.2 מיליארד ש"ח כמשכורות למחבלים ובני משפחותיהם, שהם כ- 7% מתקציבה השנתי של הרשות, ובארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ-4 מיליארד ש"ח. החוק החדש מחייב את הממשלה להפחית בכל שנה סכומים אלו מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית.

הודעה רשמית שהוציא האיחוד האירופי מבהירה בלשון דיפלומטית כי נציגיו ידונו בסוגיה זו עם הרשות הפלסטינית: "מערכת התשלומים לאסירים הפלסטינים, לאסירים לשעבר ולבני משפחותיהם", נאמר בהודעה, "היא חלק מהדיאלוג הפוליטי של האיחוד האירופי עם הרשות הפלסטינית, והוא נעשה ברמות הבכירות ביותר".

ההתבטאות המגיעה מבריסל, מקום מושבם של מוסדות האיחוד האירופי, מהווה התפתחות חיובית ומעוררת אופטימיות, אם כי בשלב זה מוקדם לדעת האם התבטאות זו תבשיל לכדי צעדים מעשיים של אירופה להפסקת המימון שהיא מעבירה לרשות. נזכיר, כי בתחילת השבוע הודיעה שרת החוץ של אוסטרליה, ג'ולי בישופ, כי ארצה תפסיק את הסיוע הפיננסי הישיר שהעניקה עד כה לרשות הפלסטינית. הצעד האוסטרלי בא לאחר שהרשות הפלסטינית לא נענתה לבקשה לספק ערובות לכך שהכספים לא יגיעו לפלסטינים שהורשעו בביצוע מעשי אלימות נגד ישראלים על רקע לאומני, או לבני משפחותיהם. בהצהרה לתקשורת שפורסמה על ידי בישופ נאמר כי "כל סיוע שמסופק על ידי אש"ף למי שהורשעו בביצוע מעשי אלימות על רקע פוליטי הוא עלבון לערכים האוסטרליים ופוגע בסיכויים לשלום משמעותי בין ישראל לפלסטינים". בחודש מרץ אישר הסנאט האמריקני את חוק טיילור פורס, הקרוי על שמו של חייל לשעבר בצבא ארה"ב שנרצח במרץ 2016 בפיגוע דקירה ביפו. החוק אוסר על העברת כספי סיוע מארה"ב לרשות הפלסטינית (למעט חריגים הומניטריים מסוימים) כל עוד הרשות ממשיכה לשלם משכורות לטרוריסטים ולבני משפחותיהם.

 

 

 
 

 

תגיות:משכורתמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה