מעניין

התעורר מקומה אחרי 12 שנה: "הייתי בהכרה מלאה כל הזמן. הנשמה שלי זעקה בתוכי"

"הייתי צועק: 'אבא, אני כאן. איך זה שאתה לא יכול לראות אותי?'. הנשמה שלי צעקה בפנים, אבל כל מה שיכולתי לעשות כלפי חוץ הוא לבהות בו": סיפורו המפעים של נער שהפך לצמח בגיל 12, וחזר לחיים באורח נסי

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

כשמרטין פיסטוריוס מדרום אפריקה הובהל לבית החולים כשהוא מתלונן על כאבי גרון חזקים – אף אחד מהרופאים שבדקו אותו לא הצליח להבין מאין הכאבים נובעים, או כל שכן להסביר כיצד זה בתוך שעות אחדות החלו לצוץ תופעות חריגות כמו איבוד זיכרון וחולשה כללית שלבסוף הביאה לקריסת גופו.

יומיים בלבד מרגע שהתלונן על הכאבים הפך הילד בן ה-12 לצמח, וההורים איבדו תקווה באופן סופי. "בהתחלה היה סיכוי כלשהו שהוא יחלים ממה שהוא סובל, אבל כשהילד שלנו התחיל לדעוך לנו מול העיניים וגם הרופאים איבדו תקווה – ידענו שזהו", מספרים ההורים.

12 שנה בילה מרטין במיטה שבביתו כשהוא שרוי בתרדמת, וכשהתעורר – גילו רופאיו עובדה מדהימה: מרטין סיפר להם כי בגיל 17 הוא חזר להכרה מלאה באופן נסי, אך מצבו הפיזי לא אפשר לו לתקשר עם הסביבה. "כלפי חוץ זה היה נראה שאני עדיין צמח", הוא משחזר היום. "למרות שניסיתי לצעוק ולהתחנן שיקשיבו לי, שאני מדבר. לא במילים, אבל בתוכי אני כמו כולם ורציתי שאנשים יבחינו בי".

כשהבין שאפסה התקווה ושאף אחד לא באמת מנסה 'לקרוא' את מצבו החדש – "הבנתי שאני הולך לבלות ככה את שארית ימיי, לבד במחשבות שלי. הייתי בתרדמת וירטואלית, אבוד בארץ שבה איש לא יכול היה לעזור לי".

 

"אני שמח בחלקי, לא יכול לבקש יותר"

אחד הרגעים המכוננים באותה תקופה קשה מנשוא היה הרגע שבו אמו סיננה מבין שפתיה: "הלוואי שזה ייגמר, כבר לא משנה לי איך", והתכוונה כמובן לגרוע מכל. הרגע הזה, לדבריו, היה אחד הרגעים הקשים ביותר שלו.

המצב הזה המשיך ללא שינוי, אך בתוכו – מרטין נאבק על החיים מדי יום. "כשאבא שלי רחץ והאכיל אותי הייתי זועק אליו בייאוש: 'אבא, אני כאן. איך זה שאתה לא יכול לראות אותי?'. הנשמה שלי צעקה בפנים, אבל כל מה שיכולתי לעשות כלפי חוץ הוא לבהות בו".

כשמרטין הגיע לגיל 24 – אירע הנס הגדול, באמצעות פרמדיק שזיהה כי מרטין מנסה ליצור קשר באמצעות הבעות פנים חטופות. הוא המליץ להוריו לשלוח את מרטין למומחה לתקשורת של אנשים במצבו, וראה זה פלא: המומחה אכן קבע שמרטין נמצא בהכרה מלאה!

כשהוריו המסורים שמעו זאת – הם התפטרו מעבודתם והקדישו את חייהם לפיתוח תוכנת מחשב מיוחדת שתעזור למרטין לתקשר באמצעות קולו. הפיתוח הצליח ובאמצעותו הצליח מרטין לעבור שיקום, ללמוד ולהוציא תואר אקדמי ואפילו להתחתן ולפרסם ספר על כל מה שקרה עמו. "אני שמח בחלקי, ולא יכול לבקש יותר", הוא מסכם.

תגיות:נערנסתרדמת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה