חדשות בארץ

לפנות בוקר: רעידת אדמה קלה הורגשה בצפון הארץ

מהמכון הגיאופיסי נמסר כי מוקד הרעש היה באזור טבריה. בחסדי שמיים – אין נפגעים ואין נזק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רעידת אדמה קלה הורגשה בשעות הבוקר המוקדמות במקומות שונים ברחבי הארץ.

המכון הגיאופיסי מסר כי רעידת האדמה הראשונה והעיקרית התרחשה בשעה 4:50, והיא הייתה בעוצמה 4.2. מוקד הרעש היה באזור הכינרת, אך רעידת האדמה – ובעקבותיה גם רעידות משנה – הורגשו במקומות שונים בצפון הארץ – באזור חיפה, בגליל וברמת הגולן. בשעה 6:50 דווח על רעידה בעוצמה 3.7 שהורגשה באזור צפת.

תושבים במרכז הארץ ובשפלה מספרים כי גם הם חשו את רעידת האדמה.

בחסדי שמיים, עד כה לא התקבלו דיווחים על נפגעים או נזק.

רעש האדמה האחרון שהורגש בישראל היה בנובמבר 2017. מוקד הרעידה היה בגבול איראן-עיראק, והעוצמה שנמדדה באזור זה הייתה 7.3. 168 בני אדם נהרגו באזור המוקד של רעש האדמה.

בעקבות רעידות האדמה הקלות, פיקוד העורף מרענן את ההנחיות כיצד יש להתנהג בעת רעידת אדמה. חשוב לזכור כי "שטח פתוח הוא הכי בטוח". משום כך מציינים בפיקוד העורף: "אם בעת רעידת האדמה אתם שוהים מחוץ למבנה, עליכם להישאר בשטח הפתוח ולהתרחק ממבנים, מגשרים ומעמודי חשמל. במידה ואתם שוהים בתוך מבנה – השתדלו לצאת ממנו במהירות לשטח פתוח. אם הדבר אינו אפשרי – היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה. אם אין ממ"ד – צאו לחדר המדרגות, ואם ניתן המשיכו לרדת אל היציאה מהבניין. רק אם אינכם יכולים לנהוג על פי האפשרויות הקודמות – תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה כשאתם צמודים לקיר הפנימי".

עוד מוסיפים בפיקוד העורף: "מה לעשות אם רעידת האדמה מתרחשת כאשר אתם שוהים בתוך רכב? דוממו מנוע והישארו ברכב; אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים. מי שנמצא בחוף הים בעת רעידת האדמה – עליו לעזוב מיד את החוף ולהתרחק ממנו לפחות בקילומטר אחד, מחשש לגל צונאמי". גם לאחר רעידת האדמה, אין לחזור למבנה שנפגע ואין להתקרב לחוף הים.

עוד מציינים בפיקוד העורף את ההוראות הבאות: בדרככם למקום הבטוח התרחקו מקירות הבית החיצוניים, מחלונות ומדפים; אין להשתמש במעלית בזמן הרעידה ולאחריה – אתם עלולים להיתקע בתוכה; אין לעמוד מתחת למשקוף; איין להיכנס למקלט תת-קרקעי; אם אתם יושבים בכיסא גלגלים – נעלו אותו והגנו על ראשכם (לאחר שהגעתם למקום בטוח), ובמידת האפשר, יש לנתק את מפסקי החשמל והגז.

בעניין רעידת האדמה, חשוב לציין את דברי הגמרא, המסבירה שרעידת אדמה נגרמת כתוצאה מחורבן בית המקדש וגלות ישראל. כה מובא במסכת ברכות: "רעידת אדמה מהו, בשעה שהקדוש ברוך הוא זוכר את בניו ששרויים בצער בין אומות העולם מוריד שתי דמעות לים הגדול וקולו נשמע מסוף העולם ועד סופו והיינו גוהא". בימים אלו, שנקבעו לדורות כאבלות על חורבן בית ה', הבה נשתתף בצערו של הבורא - הזוכר כל העת את בניו השרויים בצער.

רוצים לדעת עוד על רעידת אדמה ביהדות? לחצו כאן.

תגיות:צפוןרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה