חדשות בעולם

מזכיר המדינה של ארה"ב יצא ביום חמישי לביקור בצפון קוריאה

ביקורו של מייק פומפאו נועד לקדם את תהליך פירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני

(צילום: (shutterstock)(צילום: (shutterstock)
אא

מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, יצא ביום חמישי לביקור בפיונגיאנג במטרה לקדם את השגתה של תכנית לפירוקה של צפון קוריאה מנשק גרעיני. כך מסרה אתמול דוברת הבית הלבן, שרה סנדרס.

ביקורו של פומפאו יתקיים על רקע ידיעות שפורסמו בימים האחרונים בתקשורת האמריקנית, לפיהן פיונגיאנג ממשיכה בפעילותה הגרעינית. רשת NBC חשפה בסוף השבוע שעבר כי צפון קוריאה הגבירה בחודשים האחרונים את קצב העשרת האורניום, וכי היא מבצעת את ההעשרה במספר מתקנים חשאיים ברחבי המדינה. הדיווח של NBC התבסס על מספר גורמים בקהיליית המודיעין של ארה"ב; אחד מהם טען כי ישנן "ראיות חד משמעיות" שמנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, מנסה לרמות את ארה"ב ולהסתיר את מתקני העשרת האורניום על מנת לקבל ויתורים מדונלד טראמפ. כל זאת למרות ההתחייבות שנתן לנשיא האמריקני, בפסגה ההיסטורית שנערכה בין השניים בסינגפור ב- 12 ביוני, על נכונותו לפרק את ארצו מנשק גרעיני. ה"וול סטריט ג'ורנל" הוסיף לפקפוקים בדבר כוונותיו של קים, כאשר חשף אתמול צילומי לוויין המוכיחים כי צפון קוריאה סיימה בתקופה האחרונה את הרחבתו של מפעל לבנייתם של טילים בליסטיים שניתן להרכיב עליהם ראשי נפץ גרעיניים. על פי הדיווח בעיתון האמריקני, הליך ההרחבה הואץ דווקא במהלך התקופה בה נפגש קים עם נשיא דרום קוריאה (ב- 27 באפריל) ועם טראמפ.

נשיא ארה"ב הביע אמנם אופטימיות לאחר הפסגה עם המנהיג הצפון-קוריאני, וטען כי "אין עוד איום גרעיני מצפון קוריאה". עם זאת, בתחילת השבוע ציין טראמפ, בראיון לרשת "פוקס ניוז", כי יכול להיות שהעסקה עליה סיכם עם קים לא תצא אל הפועל.

דוברת הבית הלבן סירבה אתמול להכחיש או לאשר את הידיעות על הפעילות הגרעינית המתרחבת של פיונגיאנג.

יועצו של טראמפ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, אמר בתחילת השבוע כי ארה"ב הכינה תכנית לפיה צפון קוריאה תפורק בתוך שנה מנשק להשמדה המונית ומתכנית הטילים הבליסטיים שלה. בראיון לרשת CBS אמר בולטון כי במידה ופיונגיאנג קיבלה על עצמה את ההחלטה האסטרטגית להתפרק מנשק זה והיא תשתף פעולה – "אנחנו יכולים לנוע מהר מאוד. באופן פיזי נוכל לפרק את הרוב המכריע של התוכניות שלהם בתוך שנה". דבריו של בולטון זכו לביקורת מצידם של מומחים, שטענו כי מדובר בהערכה אופטימית מדי וכי מדובר בתהליך ארוך בהרבה.

תגיות:ארצות הבריתנשק גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה