חדשות בארץ

גפני בזעקה על בימת הכנסת: "איפה הבושה שלכם?"

חבר הכנסת גפני תקף את הפגיעה בלומדי התורה, וקרא בלהט לעבר חברי הכנסת: "איפה הכרת הטוב שלכם?" הדברים המלאים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

במהלך הדיון הסוער בכנסת על חוק הגיוס, שאושר הלילה בקריאה ראשונה, השמיעו חברי הכנסת מטעם הסיעות החרדיות דברים מרגשים בזכות חשיבותו העצומה של לימוד התורה עבור עם ישראל ועבור קיומה של מדינת ישראל ויצאו נגד הנסיונות לפגוע בלומדי התורה באמצעות החוק החדש.

חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) הבהיר בראשית נאומו את ההשקפה החרדית, אודות החשיבות הטמונה בלימוד התורה עבור העולם בכלל ועם ישראל בפרט:

"אילולא לומדי התורה שתורתם אומנותם לא היה קיום לעולם. הנביא אומר: 'אם לא בריתי יומם ולילה, חוקות שמים וארץ לא שמתי'. אין קיום לעולם אילולא לומדי התורה. אבל אני רוצה לרדת למדינה שלנו. המדינה שלנו תלויה בנס. המציאות הזאת שאנחנו מדינה שחלק גדול מתקציבה הולך לביטחון, המדינה הזאת שמוקפת אויבים, שהיא מוטת ייצור, שהיא נמצאת במצב כלכלי הכי גרוע שיכול להיות מבחינת המצב הכלכלי כשהוא רע בכל העולם – אנחנו מדינה שמצליחה לשרוד, להגדיל את הצמיחה, להוריד את האבטלה, בדירוג האשראי אנחנו מהגבוהים בעולם בזכות לומדי התורה. אילולא זה, אין לנו זכות קיום. למה בכלל באנו לכאן?".

בהמשך הדברים, ציין גפני את התהפוכות והצרות הרבות שעברו על העם היהודי במהלך ההיסטוריה הארוכה שלו, שלמרות הכל לא מנעו ממנו לשוב לארצו – וזאת אך ורק בזכות לומדי התורה: "אנחנו עם, שצריך לזכור שלא עבר עם אחר בעולם כל כך הרבה צרות כמו שאנחנו. שואה, אינקוויזיציה, מסעי הצלב, אנחנו עוברים את הכל, גירוש ספרד. לנו יש עם, שהיהודי בקנדה והיהודי בסין והיהודי בפולניה ובמרוקו ובתוניסיה מדבר באותה שפה. שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד – זאת השפה שהעם היהודי מדבר בכל מקום ומקום. המקצוענים, שהם מעבירים את התורה ואת הדיבור הזה של שמע ישראל, זה לומדי התורה. כך היה מאז היותנו לעם. זאת הייתה הנחלה שלנו, שאנחנו בזכותם חזרנו לארץ, שאנחנו בזכותם מתקיימים".

גפני הביע בנאומו זעם על ההשתלחות חסרת הבושה של חברי כנסת רבים בלומדי התורה ועל העובדה שאינם מחזיקים להם טובה על תרומתם לבניינו של עם ישראל:

"אני יושב כאן, במליאת הכנסת, ואני שומע את הוויכוח הזה, ואני פשוט מתפוצץ. לומדי התורה שלומדים. אני לא מדבר על אלה שלא לומדים. לומדי התורה שלומדים – אפשר לבוא לכל ישיבה בכל מקום בארץ, לראות בשעה תשע, עשר, אחת עשרה בלילה; האולם מלא, לומדים חברותות. ואנחנו יושבים כאן, חברי הכנסת החרדים, ולבנו מתפלץ. אנחנו שחייבים הכרת הטוב, אין אפשרות להחזיק חיל יהודי בלי שיהיה בתוכו חיל של לומדי תורה, בלי שיהיו כאלה שהם לומדים תורה, שבלעדיהם אין לנו זכות קיום כצבא. אין לנו זכות קיום כעם. ואנחנו מתווכחים פה האם מי שלומד תורה – הרי לא מדברים על מי שלא לומד, מדברים על מי שלומד – האם 'יש עתיד' צודקת שהם פליליים, אלה שלומדים תורה, או ה'מחנה הציוני' צודק שהם פליליים שהם לומדים תורה. איפה הבושה של העם היהודי, שמדברים על לומדי התורה? דיברו פה על פרשת מטות, על שניים וחצי השבטים שהיו צריכים להצטרף למלחמה... חצי מהעם לומד תורה וחצי מהעם נלחם... דוד המלך ניהל מלחמות עקובות מדם. אמר לו הנביא: אתה תיענש על זה בגלל שחצי מהעם באותו יום לא למדו תורה!... מה אתם מבקשים, שהמתי מעט האלה יהיו פליליים? אלה שלומדים תורה? אין בושה יהודית לחברים כאן כשאנחנו מדברים על לומדי תורה..."

גפני סיים את דבריו בפנייה נרגשת ללומדי התורה: "אני קורא ללומדי התורה, למי שתורתו אומנותו, שלא יתפתה למה שמתנהל כאן. אני קורא לכם לעמוד על משמרתכם, ללמוד תורה. אחד מכם לא יעזוב את הלימוד. כולם – שמי שלומד שימשיך ללמוד, שלא ישמע למה שמדברים פה,  שלא יתחשב בזה. שילמד תורה. בזכותכם אנחנו קיימים. תודה רבה".

 
 
 
 
תגיות:גפנילומדי תורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה