חדשות בארץ

גנרל איראני בהאשמה הזויה: ישראל גונבת לנו עננים ושלג

המחסור במים ראויים לשתייה השורר באיראן הוא אחד הגורמים המזינים את הפגנות המחאה בימים האחרונים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד מהגורמים המזינים את הפגנות המחאה באיראן בימים האחרונים הוא המחסור במים ראויים לשתייה, שנגרם בין היתר בשל הבצורת הקשה הפוקדת את המדינה. באיראן יש מי שטוען כי מדובר במזימה, שהאחראית לה היא ישראל.

הגנרל גולאם רזא ג'לאלי, ראש ארגון ההגנה האזרחי של איראן (יחידה של הכוחות המזוינים האיראניים), הגדיר אתמול (שני) את תופעת השינויים באקלים באיראן כ"חשודה" וטען כי היא נובעת מהתערבות זרה. במסיבת עיתונאים שערך בטהראן אמר הגנרל האיראני כי ישראל ומדינה אחרת באזור – בשמה לא נקב – מפעילות צוותים משותפים מיוחדים העוסקים בגניבת עננים ושלג מאיראן, ומעקרים את העננים הנכנסים אל המדינה כך שלא יוכלו להוריד גשמים. ג'לאלי הוסיף כי טענתו זו מסתמכת על מחקרים של "מרכזים מדעיים" באיראן שחקרו בשנים האחרונות את התופעה.

ג'לאלי אינו הראשון באיראן התולה את פגעי הטבע במזימה זרה. כבר בשנת 2011 טען נשיא איראן דאז, מחמוד אחמדי-נז'אד, כי מדינות אירופה עושות שימוש בציוד מיוחד כדי למנוע מהגשם מלהגיע לאיראן ולהורידו באירופה.

אך לא הכל באיראן שותפים לתיאוריית קונספירציה זו. אחמד וזיפה, בכיר בשירות המטאורולוגי האיראני, הכחיש את היתכנות טענתו של ג'לאלי מבחינה מטאורולוגית ואמר כי הבצורת הינה תופעה כלל-עולמית. וזיפה הוסיף כי העלאת טענות מעין אלה מרחיקה את איראן ממציאת פתרונות אמיתיים לבעיה.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לפני כשלושה שבועות (ב- 10 ביוני) לאזרחי איראן והציע להם את עזרתה של ישראל בהתמודדות עם הבצורת: "אני רוצה לעזור להציל את חייהם של כמה שיותר איראנים... גם ישראל ניצבת בפני אתגרי מים. פיתחנו טכנולוגיות מתקדמות כדי לפתור את הבעיה הזאת. ישראל ממחזרת כמעט 90% ממי השפכים שלה, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. המצאנו את ההשקיה בטפטוף... לישראל יש הידע כיצד למנוע אסון סביבתי באיראן, אך למרבה הצער המשטר האיראני אינו מאפשר לאזרחים ישראלים לבקר באיראן".

הסרטון של נתניהו, שהופץ ברשתות החברתיות, הפך עד מהרה לפופולרי באיראן וזכה לתגובות נלהבות של הגולשים האיראניים. דוברים רשמיים של משטר האייתוללות נאלצו להגיב לדבריו של נתניהו, תקפו אותו בחריפות וטענו כי איראן אינה זקוקה לסיוע חיצוני כדי להתגבר על בעיות המים שלה.

תגיות:מיםאיראןישראלמחסור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה