המצעד

לכבוד החופש הגדול: העבודות הכי שוות בעולם

האנשים שבוחנים מגלשות מים, אלו שטועמים שוקולד לפרנסתם והאיש שנבחר לגור על אי טרופי ולצלם תמונות. המצעד מציג: 7 העבודות הכי שוות בעולם

  • י"ג אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בוחן מגלשות מים

יש אנשים שהולכים מידי בוקר למשרד ויושבים ליד המחשב עד ארבע. אחרים מסיידים קירות במרץ, מתקנים צינורות או סתם מעבירים את היום מאחורי הדלפק בחנות. ויש כאלה אומללים ממש, שנאלצים לגלוש למחייתם כל היום.

הג'וב הנחשק, שמדורג בקביעות בצמרת העבודות המשתלמות ביקום, מוצע מטעמה של חברת התיירות First Choice, וכולל בדיקה מקצועית של מגלשות מים בפארקי הנופש שלה, הנקראים SplashWorld. הזוכה המאושר במשרה נהנה מכיסוי הוצאות מלא של טיסות ולינה, כמו גם שכר כולל של 20 אלף ליש"ט (כ-120 אלף שקל), ולבונוס, חופשה חלומית על חשבון החברה. אל תזלזלו בדרישות. במסגרת העבודה נאלץ כבוד בוחן המגלשות לגלוש אינספור פעמים בכל המגלשות המותקנות באתרים השונים, לדרג את איכותן ולהציע לחברה רעיונות לשיפור החוויה הרטובה.

אכן, רחמנות.

שמירה על אי פסטורלי באוסטרליה

בשנת 2009 השיקה ממשלת אוסטרליה בקמפיין ענק את "העבודה הכי טובה בעולם". עשרות אלפי מועמדים הגישו מועמדות למשרה הנחשקת שכללה שמירה על אי קטנטן בשם קווינסלנד ששוכן בריף האלמוגים באוסטרליה. מדרישות התפקיד: לתעד את הנוף המרהיב, לצלול עם דולפינים ולסכם את החוויות באי החלומות למיליוני קוראים קנאים. גם המשכורת תואמת לעבודת הפרך הנ"ל ומסתכמת בסכום הצנוע של 150 אלף דולרים לחצי שנה.

מבין עשרות אלפי מועמדים זכה בריטי בשם בן סאות'הול במשרה הנחשקת. התפקיד נמשך שישה חודשים, אבל סאות'הול היה כל כך מוצלח, שהוא מונה ל"שגריר תיירות" במשרה מלאה עבור קווינסלנד.

כבר שמענו על עבודות גרועות יותר.

מבקר אתרי תיירות יוקרתיים

גם מיליונרים רוצים לדעת לאן כדאי להם לצאת לחופשה, וזו הסיבה שחברת תיירות המיועדת לבני העשירון העליון פרסמה לפני כמה שנים במודעות הדרושים שלה משרה שגרתית של מבקר אתרי נופש ברחבי העולם. דרישות הג'וב כוללות ביקור בכל אתרי הנופש הכי יוקרתיים בכדור הארץ, במטרה לבחון את רמת השרות, ההנאה והכדאיות.

בעל המשרה אמור לבקר במלונות חדשים בוונציה, לבחון היטב את מקומות הלינה באיים המלדיביים, לגלוש באתרי הסקי בשוויץ ולדגום ממיטב מסעדות היוקרה בעיר לאס וגאס. וזהו רק חלק קטן מרשימת היעדים במשך שנה שלמה. עלות הטיול בלבד נאמדת בלמעלה ממיליון דולר, לא כולל המשכורת שהבוחן בר המזל שקיבל את העבודה משך לחשבון הבנק שלו.

מפתחת טעמי גלידות

אוהבים גלידה?

רוב האנשים מסתפקים בטעימות בשבתות קיציות. רזים מעוררי קנאה שלא צריכים דיאטה יכולים ללקק מגביעים אפילו פעמיים בשבוע. אבל יש גם אנשים בעולם שמרוויחים טבין ותקלין כדי לאכול גלידות מבוקר ועד ערב.

קירסטן שימולר היא מפתחת מוצר וגורו טעמים ביצרנית הגלידות האמריאית בן אנד ג'רי'ס. יש לה תואר בהנדסת מזון מאוניברסיטת קורנל והיא עבדה ביוניליבר, כמפתחת מוצר עבור מותג PF צ'אנג. כשנתקלה במודעת דרושים בעיתון מטעם החברה, היא קפצה על ההזדמנות לחזור לוורמונט שבה גדלה, ולעבוד בחברה אותה "צרכה והעריצה" מאז שהייתה בת חמש.

דרישות התפקיד? לאכול גלידה, והרבה.

מנהל שינה

לישון היטב ועוד להרוויח על זה כסף נשמע כמו מדע בדיוני? תכירו את ויין מאנלי, בריטי מנומס שעובד כמנהל השינה של רשת מלונות יוקרה בריטית. מאנלי משתכר כ-60,000 פאונד בשנה, או 377 אלף שקלים חדשים, כמנהל שינה – תואר מכובס לעובדה שלמעשה משלמים לו כדי לישון. כחלק מהעבודה הוא צריך לעבור בין מלונות הרשת, לבלות מספר לילות בחדרים שונים, ובעיקר לישון טוב בלילה. בסופו של דבר, הוא צריך לבדוק בקפדנות את כל תנאי הלינה בחדרים: המיטה, התאורה, הרעש, דברים כאלה. "שינה היא המוצר שאנחנו מוכרים", אומר מאנלי, "ואף חברה לא משווקת מוצר מבלי לבדוק אותו קודם".

טועם שוקולד

תארו לכם שהייתם יכולים לאכול שוקולד כל היום, ועוד היו משלמים לכם על זה!

מסתבר שמדובר בג'וב רציני ביותר, שדורש לימודים אקדמיים, הכשרה וניסיון של שלוש שנים לפחות בתחום. והשכר, למקרה שתהיתם, מתוק אפילו יותר. טועמי השוקולד במפעל השוקולד "הרשיז" בפנסילבניה מרוויחים לא פחות מ-180 אלף שקל לשנה למשרה חלקית, ומתברר שמדובר ממש בגרושים לעומת הסכום שהציעה החנות היוקרתית Fortnum & Mason הלונדונית, המתמחה בייצור ממתקי שוקולד בעבודת יד, לטועם שוקולד מקצועי. הזוכה בג'וב הנחשק משתכר כ-35 אלף לירות שטרלינג בשנה (כ-54 אלף דולר). אין צדק, כבר אמרנו?

בודק מכוניות

בזמן שאתם מנסים להתניע את הטרנטה המקרטעת בכל בוקר מחדש, יש כמה בני מזל שמגיעים לעבודה כדי לנהוג על המכוניות הכי שוות שיש. נהגי הניסיון של פרארי, לדוגמא, מקבלים סכום לא רע בכלל כדי לשבת מאחורי ההגה של המכוניות הכי יקרות בעולם. דרישות התפקיד: נהיגה במיטב מסלולי המבחן במהירות מסחררת. אם לטשתם עיניים למשרה, תתעצבו לשמוע שהיא תפוסה ולא ממש הולכת להתפנות בזמן הקרוב.

תגיות:עבודותהמצעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה