מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל

מרגש: כיצד השפיע הרב עובדיה יוסף על נשים לשמור טהרה?

"אמרתי לנשים 'אני חושב אותך כמו בתי ואני רוצה את האושר שלך, את הטוב שלך בעולם הזה ובעולם הבא, לכי למקוה, תקיימי את המצוות'". הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ kobi gideon)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ kobi gideon)
אא

אספר לכם סיפור, לא להתפאר, אלא לומר דברים כהווייתן.

כשהייתי רב ראשי לפני 30 שנה, יום אחד בא אלי הגאון ר' יעקב בצלאל ז'ולטי רבה של ירושלים, ומספר לי כי המועצה הדתית בנתה מקוה לתפארת בשכונת 'נוה יעקב', רצפה של אבני שיש, אפילו הרצפה של אחשורוש לא היתה כך, 'רצפת בהט ושש ודר וסחרת' , איזה יופי הוד והדר. ומינו בלנית שצריכה להשגיח על הנשים שטובלות, לאחר שלשה ארבעה ימים היא מתקשרת, אומרת, "אני שלשה-ארבעה ימים נמצאת במקוה, אף אשה אחת לא באה ולא פקדה את המקוה, על מה אני יושבת ככה"?

בא הרב ז'ולטי עליו השלום ומספר לי את זה. אמר, "כבוד הרב אנחנו אשמים שנשים לא פוקדות את המקוה, הן לא יודעות את גודל האחריות שיש בזה, לכן אני מבקש אותך תבוא אתי הערב לשכונת 'נוה יעקב', נלך מבית לבית, נדבר עם הנשים שיקיימו את המצוה הזאת וילכו למקוה".

בתחילה הצטערתי, אלך לדבר עם אשה שתלך למקוה, זה לא כבוד, מילא נשלח את הרבנית שתדבר איתה. אבל ראיתי שהרב נחוש, אמרתי לו אבוא איתך, 'כמוני כמוך כעמי כעמך כסוסי כסוסך' , נלך יחד.

הלכנו מבית לבית למען הקב"ה, במועצה הדתית פירסמו להם שהערב הרבנים הראשיים יבואו אליכם, הרב הראשי לישראל והרב הראשי לירושלים.

קיבלו אותנו בכבוד גדול, לא היה בית שלא קיבלו אותנו בכבוד, 'ועמך כולם צדיקים' . ודברנו איתם שזו מצוה גדולה ואחריות גדולה שהאשה תלך למקוה, נשים שמעולם לא הלכו למקוה, היה זה ביום חמישי, ביום ששי שאחריו התקשרה הבלנית ומספרת, ביום חמישי באו למקוה חמישים נשים, ביום ששי ששים נשים, ביום שאחר כך שבעים נשים, 'מוסיף והולך' כמו נר חנוכה. בן פורת יוסף. כל ישראל צדיקים.

אין לי אינטרס, איזה אינטרס יש לי, אני אעזוב את הכל, אסגור את הגמרא, הנשמה שלנו זה החיים של התורה, סוגרים את הכל הולכים להשפיע על הנשים שילכו למקוה .

למה אני מספר לכם אתה זה? תדעו לא להתייאש משום אדם, כולם צדיקים, יש ניצוץ קדוש בנשמתו של האדם, אתם יכולים להפיח בו רוח חיים, לדבר אתם בכבוד בהדר בכל לשון. אנחנו כפינו עליהם?! ביד חזקה באנו עליהם?! לא, באהבה ובחבה, אמרתי לנשים 'אני חושב אותך כמו בתי ואני רוצה את האושר שלך, את הטוב שלך בעולם הזה ובעולם הבא, לכי למקוה, תקיימי את המצוות'. וכך היה, ב"ה לא התאכזבנו. הקב"ה הראה לנו שהכל נכון, שכל מה שאמרנו זכו לכל הטובות.

לכן אני מספר לכם את זה שלא תתייאשו ח"ו, לא להתייאש משום יהודי, כולם יש להם ניצוץ יהודי, 'ועמך כולם צדיקים לעולם ירשו ארץ' .

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך", לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן.

תגיות:טהרההרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה