כתבות מגזין

אור השבת: ספרו של הרב גרוסמן, המאפשר לכל קורא לחוש את אהבת ישראל

ספרו של הרב יצחק דוד גרוסמן מחבר את התורה לחיי המעשה ופורש את משנתו של הרב באופן מעורר השראה

  • י"ט תמוז התשע"ח
הרב יצחק דוד גרוסמן (צילום: פלאש 90)הרב יצחק דוד גרוסמן (צילום: פלאש 90)
אא

שמו של הספר וההסבר הקצר המופיע בתחתית הכריכה: 'רעיונות וסיפורים על פרשת השבוע' אינם עושים חסד עם ספרו של הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק ונשיא מוסדות "מגדל אור" שמעשי החסד שלו נודעים ומעוררים הערכה בקרב הציבור כולו, ולא רק זה המגדיר עצמו כשומר מסורת ישראל. הרב יצחק דוד גרוסמן, המכהן כרבה של מגדל העמק מאז שנת 1970, קנה את פרסומו בציבור הרחב לאחר ייסוד רשת החינוך 'מגדל אור' ששמה לה למטרה לפעול למען חינוכם של ילדים שגדלו בשכונות מצוקה תוך הקניית תורה והשכלה. בשנה הראשונה למדו במסגרת החינוך שהקים 18 תלמידים, אך מאז גדלה הרשת ושלחה ענפים בכל רחבי הארץ וכיום לומדים במוסדותיה, המחנכים ילדים מגיל גן, אלפי תלמידים. לצד המפעל החינוכי פועל הרב גרוסמן לאורך השנים גם לשיקום אסירים ולסיוע בקליטת בני העליות השונות.


עולמה של התורה ועולמו של הרב גרוסמן שזורים אלו באלו בספר הנוכחי. כמו התורה, המחולקת ל 54 פרשות הנקראות ונלמדות מדי שבוע במהלך השנה וכך מאפשרות מדי שנה קריאה רצופה של התורה כולה, גם הספר הנוכחי נחלק ל 54 חלקים: 54 פרשות השבוע. כל חלק בספר משלב לימוד קצר של פרשת השבוע עם סיפור מחייו של הרב גרוסמן, המתכתב עם לקחיה של הפרשה באופן המאפשר לכל קורא לראות את החיבור היומיומי של התורה לחייו.

אישיותו המאירה של הרב, הניכרת לכל מי שזכה לשמוע את דבריו או לצפות בו, עולה גם מן הקריאה בספר. פכים מחייו של הרב, הנוגעים לעם ישראל ולארץ ישראל, מתחברים בטבעיות לפרשות השבוע ודרכו של הרב, המקרב באהבה כל אדם מישראל, היא חוט השני המחבר את חלקיו השונים של הספר באופן המאפשר לכל קורא המגיע עם לב פתוח לחוש את אהבת ישראל.

שפתו של הספר קולחת ופרשות השבוע השונות מתחברות באופן טבעי לסיפורים השונים שחולק הרב גרוסמן ונוגעים לעשייתו למען הכלל. הרב הנזהר בכבודם של אנשים, מאיר את סיפורי האנשים השונים המופיעים בספר באופן המקרב אותם ללב הקוראים. הרב מקפיד לציין את שמות האנשים הרבים שעזרו לו במלאכתו לאורך השנים: מחנכיו, רבניו, בני משפחתו ובעלי תפקידים שנרתמו בשמחה לסייע לו בכל עת שפנה לבקש את עזרתם. בכל סיפור שהוא חולק עם הקוראים, מקפיד הרב לציין את שורת האנשים שהיו חלק מן העשייה שלו. וגם בכך ניכרת מעלתו.

 לקחתי את הספר לידי ולא הנחתי אותו עד שסיימתי לקרוא בו לאחר שעות אחדות. לעניות דעתי, כל קורא יצא נשכר מן העיון בספר. לצד מפגש עם פרשות השבוע בהקשרים רלוונטיים לדור שלנו, פורש הספר את משנתו של הרב גרוסמן, אוהב אדם המעניק השראה בדרכו ובעשייתו היום יומית לכל אדם.

תגיות:הרב גרוסמןספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה