לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף: כיצד זוכים לברכות של יוסף הצדיק?

דבריו של מרן על הגאון ר' שלמה זלמן אוירבך. הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורן נחשון)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורן נחשון)
אא

"אמר רב חנא בר ביזנא אמר רבי שמעון חסידא: כל המונע הלכה מפי תלמיד, אפילו עוברין שבמעי אמו מקללין אותו... ואם למדו מה שכרו? אמר רבא אמר רב ששת, זוכה לברכות כיוסף, שנאמר 'וברכה לראש משביר', ואין משביר אלא יוסף, שנאמר 'ויוסף הוא השליט על הארץ הוא המשביר לכל עם הארץ'. אמר רב ששת: כל המלמד תורה בעולם הזה - זוכה ומלמדה לעולם הבא, שנאמר 'ומרוה גם הוא יורה'".

כשאני קורא את הגמרא הזו אני זוכר את הגאון ר' שלמה זלמן אוירבך שהיה גר בשערי חסד ור"מ בישיבת 'קול תורה'. היה גאון עולם ויחיד בדורו, לא היה עוד אחד כמוהו, אבל כמו שהיה גאון בתורה היה גאון במידות טובות, איזה ענוה, איזה מתק שפתיים, איזה חיוך, אף פעם לא תראה אותו עצוב, כל הזמן חיוך על שפתיו.

כל מי שהיה מדבר איתו חושב כאילו הוא בנו יחידו, יושב ומדבר עמו. זה נקרא שמו 'ברכות לראש משביר', זוכה לברכות כיוסף, יוסף הצדיק נאמר בו 'וימצא יוסף חן בעיניו, וכל אשר הוא עושה מצליח בידו', כך אדם שהוא אוהב את הבריות, מלמד אותם תורה בענוה, למרות שיכול ללמוד תורה בעצמו, ילמד יעלה ויתעלה יותר ויותר, חבל שיוציא את זמנו, זמנו יקר מאוד, אבל מתוך שאוהב את ישראל יושב לומד איתם ומלמד אותם, הקב"ה נותן לו ברכות כיוסף.

מה היה יוסף, 'כל אשר הוא עושה מצליח בידו', מה זה 'בידו'? אמרו במדרש, כשהיה בא יוסף אצל פוטיפר אומר לו פוטיפר 'תביא לי כוס תה', הוא הולך ומביא לו כוס תה. אומר לו, 'לא אמרתי תה אמרתי יין'. אומר 'יהי רצון שיהיה יין', ונהפך ליין, לא הולך מביא ממקום אחר. אומר לו, 'לא יין אלא קפה', - 'יהי רצון שיהיה קפה, ונהפך לקפה', וזהו מצליח 'בידו', מה שרוצה נהיה.

כך אדם שהוא מלמד את ישראל תורה, הקב"ה לא יקפח את שכרו בעוה"ב אלא נותן לו שכרו כפל כפליים.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:הרב עובדיה יוסףרבי שלמה זלמן אוירבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה