לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף בסיפור מרגש: היקב הוכשר, ובעליו זכה בכפל כפליים

כיצד שכנע מרן את הבעלים להכשיר את היקב? איזה ניסיון גדול קיבל בעל היקב? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ kobi gideon)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ kobi gideon)
אא

היה אחד בקסטל שהיה לו יקב משובח מאוד, כל העשירים היו קונים רק ממנו, והיה יין נסך, העובדים שלו היו תאילנדים גויים, והוא לפי תומו עם הארץ מסכן לא יודע, הביא את התאילנדים האלה ועבדו לו, והיה מרויח גם כן את המעשרות.

באנו אליו והשפענו עליו, לקחנו אותו בטובות והפך את הכל לכשר, פיטר את כל העובדים התאילנדים, הכניס רק עובדים יהודים.

כל שנה אנחנו הולכים אליו מפרישים תרומות ומעשרות, חבית גדולה מכילה יין, מאה-מאתיים ליטר, פותח את החבית, יש צינור 'מזנק מן הבשן', הכל הולך נשפך בארץ. וזה נסיון גדול. ב"ה כולם קונים ממנו יין משובח מאוד.

איני מבין ביינות, אני לא בקי מה זה משובח מה זה לא משובח, מי שמבין ביין אוהב את זה, קונים את זה, כל בקבוק שוה מאה-מאתיים שקל, תלוי כמה היישון שלו, והוא עמד בנסיון.

הלכתי בעצמי וראיתי איך הוא פותח את החבית הגדולה הזו, וכל היין נשפך בארץ. זה נסיון, הולך לקבל את הכשרות לא יעשה מעשרות? מה אנשים יאכלו, טבל?

והוא הרויח מזה גם כן, אנשים שמעו שהוא כשר, הרויח כפל כפליים, באו יותר. והוא סיפר לי שהוא מרויח מזה. וזה זכות הרבים. ראינו כמה פעמים אנשים חברי כנסת קונים ממנו בשביל שזה יין משובח, והעובדים תאילנדים, נמצא ששותים יין נסך, ועתה ב"ה כל העובדים יהודים עם זקן, לא רוסים שיסתפק אם הם יהודים, כולם הזקן שלהם עד טבורם.

ומזה נעשה קידוש ה', כשהולכים ורואים איך פותח את הברז של החבית 'חבית חבית ולא בריך', ומברכים על הפרשת תרומות ומעשרות, זה טבל ודאי, לוקחים כוס אחת גדולה ממלאים אותה ושופכים אותה, אח"כ פותח הברז ואומר שזה יהיה מעשר ראשון, וזה מעשר מן המעשר, לוקחים את המעשר מן המעשר ומשמידים אותו. אח"כ לוקחים מעשר שני או מעשר עני, מעשר שני פודים אותו על פרוטה אחת, ומעשר עני נותנים אותו לעניים אם רוצה לחלק, ואם הוא עני שיקח לעצמו, רוצה להיות עשיר שיחלק לעניים.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:הרב עובדיה יוסףיקב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה