לומדים תורה

כיצד ניתן להשפיע על הרחוקים? הרב עובדיה יוסף בהסבר מציל נפשות

מהו פיקוח נפש רוחני? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורי לנז)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורי לנז)
אא

בכל הענינים שאמרנו של פיקוח נפש צריך ליזהר בהם ולעשותם, 'אשר יעשה אותם האדם וחי בהם' , חיותו של אדם זה עולם מלא, 'כל המקיים נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא' .

כמובן יש גם כן מצד אחר, לא רק מצד חילול שבת, מי שהיה רחוק, והרבה אנשים מסכנים שהם רחוקים לא באשמתם אלא מפני שהוריהם לא השכילו לחנכם על ברכי התורה, שמו אותם בבית-ספר חילוני, 'וילכו אחרי ההבל ויהבלו', אינם יודעים מה זה תורה, אם אתה יכול לקרבו, תעשה את כל המאמצים, לאו דוקא אתה בעצמך, אתה יכול להשפיע עליו שילך לסמינרים, 'שליח עושה שליח', אתה יכול להצילו, העיקר הוא התכלית, ובאמצעותך הוא חזר בתשובה.

הרי 'גדול המחטיאו יותר מההורגו' , מי שהורג נפש אינו חמור כל כך כמו מי שמחטיאו, מעבירו מהתורה והדת והולך אחרי האמונות התפלות של הגויים, זה נקרא כאילו רצח אותו.

אותו הדבר בדיוק להיפך, אם מקרבו לשכינה משפיע עליו 'תבוא רק ערב אחד לשיעור', הוא יבוא יראה דברים יפים כל כך, דברים נכוחים, 'כולם נכוחים למבין וישרים למוצאי דעת' , הוא מתחיל להתקרב, רואה שיש מה לשמוע.

מי שעושה דבר כזה מקיים עולם מלא, דמו ודם זרעיותיו. מחר מחרתיים יתחתן עם בת ישראל כשרה, יביא בנים יחנכם לתורה, וכן בניו ובני בניו וכו', כמה האיש הזה עושה נחת רוח לה' יתברך.

לכן אם הוא תלמיד-חכם, ה' נתן לו מענה לשון, לשון לימודים שיכול להשפיע, ידע את הדברים האלה. כמה שהוא יכול, איני אומר לו שיסגור לגמרי את הספר ולא ילמוד בכלל, ילמוד, אבל ימצא גם כן שעה, מצוה גדולה יעשה, לפעמים 'עת לעשות לה' הפרו תורתך', ילך יראה איפה יש אנשים שכאלה יקרב אותם.

יש אנשים שה' חנן אותם לשון לימודים יודעים איך לדבר, פה מפיק מרגליות, על ידי כך סוחבים אותם.

מידי פעם בפעם מספר לנו ר' ראובן אלבז  ה' ישמרהו, הוא הולך לקיבוצים של השומר הצעיר שכולם נאלחים אוכלים שפנים וכל מיני דברים, ומדבר שלש שעות ואף אחד לא פוצה פה. כשהוא הולך לערב שאלות ותשובות שישאלו אותו, הוא נבהל, מי יודע מה ישאלו אותו, אבל ה' נתן את חינו בעיניהם הקשיבו שלש שעות רצופות. חלק מהם אמרו, כל מה שאנחנו שומעים מאנשים אחרים, הכל הבל הכל שטויות, איפה שמענו דברים כאלה שמעולם לא שמענום.

אנשים כאלה ה' הפקיד אותם לעמוד על המשמר להציל נפשות.

יש הרבה ספרדים בפרט שיש להם ניצוץ קדוש של האמונה, לא עוממה האמונה הזו מהם, כמה מצוה לקרב אותם להשפיע עליהם .

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:פיקוח נפשהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה