לומדים תורה

מה השיב הרב עובדיה יוסף לבעלי תשובה שביקשו תיקון?

מדוע סירב מרן לתת לבעלי תשובה תיקון בצורת תעניות? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ kobi gideon)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ kobi gideon)
אא

באים אצלי הרבה פעמים בעלי תשובה, אני רואה שעדיין לא התחזקו כדבעי ומבקשים תיקון, מה אפשר לתת לו תיקון, אתן להם לעשות תעניות? התעניות רק מחלישות, מי יודע אם אחר כך יחזיק מעמד או לא. אני אומר לו, חביבי, אתה רוצה תשובה? תלמד תורה, תבוא אלי עוד שנה.

אחרי שיתחזק בלימוד תורה, ובאמת יראה את עצמו חזק מאוד, אני אראה מה כוחותיו ואתן לו איזה תיקון כמו שכתבו בספרים. וגם הספרים אומרים שהדורות הולכים ויורדים, הולכים ונחלשים, הכוחות לא נשארים כמו הכוחות שהיו.

אנחנו הכרנו לפני חמשים שנה זקנים בעלי גבורה בעלי זרוע, איזה גבורים היו.

היה חכם ראובן שרבני עליו השלום, הכרנו אותו, היה צם ממוצאי שבת עד ליל שבת, כמה פעמים היה עושה כן בשנה. וסמוך לערבית, רצה ללכת לביתו לאכול, אחרי ששה ימים שהוא בתענית, בא אחד אמר לו, "תברך אותי". דחף אותו, גלגל אותו מכל המדרגות באצבע אחת קטנה, 'גבור חיל ממשפחת אלימלך ושמו בועז' .

ההוא כוונתו היתה, ראה איש צדיק כל הזמן בתענית, ודאי תפילתו מקובלת. והרב עשה לו גלגול כמו שצריך, צריך לדעת דבר בעתו מה טוב.

זה היה בדורות ההם גבורים חזקים, בדורות שלנו הלוך וחסור, יום אחד אנחנו צמים בכיפור כבר אנחנו מסתכלים על השמים מתי יצאו שלשה כוכבים... אין לנו כוחות.

לכן אם תתן לבעל תשובה שמסכן יעשה תעניות, לא יחזיק מעמד, עדיף שילמוד תורה, במקום התענית הגופנית יעשה "תענית דיבור", לא ידבר מילה אחת משעה שפותח את הספר עד שעה שסוגר אותו, רק לומד תורה, ואם עושה כך מבוקר עד ערב, תענית כזו יש לה חשיבות גדולה. לא רק שאינו מדבר דברים אסורים, אלא כל הגיונו וכל דיבורו בתורה, והכל חיים, גדולה תורה שנותנת חיים לעושיה בעולם הזה ובעולם הבא.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:תענית יחידהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה