לומדים תורה

מדוע התאמץ מרן להשיג מוהל כשר לבנו במצרים?

מדוע לא רצה מרן כי המוהל האזורי ימול את בנו? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורי לנז)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ אורי לנז)
אא

כשהיינו במצרים, לצערנו המוהל היחידי שהיה בעיר היה מחלל שבת בפרהסיא, נוסע ביום שבת, יש לו מכונית והוא נוסע מקצה העיר עד קצהו, ממילה למילה כיון שהוא היה היחידי.

היה חכם אחד עליו השלום, נסע אתי למצרים והוא היה גם כן מוהל. כשהוא התחיל, כמה אנשים התחילו לתת לו שיעשה ברית מילה, והמוהל הותיק הלך והלשין עליו אצל השלטונות שהוא ציוני, הם התחילו להאזין לשיחות שלו ובאמת שמעו כמה דברים של ציונות, תכף ומיד נתנו לו הודעה כי תוך עשרים וארבע שעות עליו לעזוב את המדינה, מסכן גרשו אותו משם.

ומוהל זה יש לו מונופול על הברית מילה, וכמובן בכסף, הוא לא היה עושה ברית מילה בחינם, היה לו ריוח בדברים אלה, ולכן לא רצה שמישהו יפגע בעבודה שלו, אומרים 'מל ולא פרע כאילו לא מל'...

כשנולד לי שם בן, לא רציתי שהוא ימול את בני. הכרתי חכם אחד באלכסנדריא, שמו היה חכם מעתוק דאבי (יזכר על טוב, ה' יתן לו רפואה שלימה). הוא היה חבר הרבנות שם באלכסנדריא, שמעתי עליו שהוא ירא שמים, שלחתי אליו וקראתי אותו. אמר, בשמחה גדולה, בכבוד גדול, אבוא במיוחד לעשות את הברית.

בא ערב אחד לפני כן, וראה שיש לילד צהבת, לא כל כך נוראה, אבל זה צהבת.

הרבנית הזמינה כל כך אנשים שיעשו ברית מילה, אתם יודעים טררם גדול, פתאום אומרים שדוחים את הברית, היה קשה לה. נתתי לה מוסר, שעה לקח לנו עד שהצלחנו להרגיע אותה שצריך לדחות את הברית, הוא בעצמו גם כן עזר לי לדחות את הברית.

אחר כך ב"ה כשנעשה הילד בריא בא בעצמו עוד הפעם מאלכסנדריא יום מיוחד, זה שלוש שעות נסיעה ברכבת, ועשה את הברית מילה כדת וכדין.

אם דוחים את הברית כמה ימים זה לא נורא, יש אנשים שמתביישים, "מה נעשה, כבר הזמנתי בני אדם". מה הזמנת? הילד שלך הפקר?! בשביל שאתה הזמנת, הילד שלך צריך ללכת לעולמו?! בשביל מה? זה סכנת נפשות, צריך לדעת את הדברים האלה!

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

 

תגיות:מוהלהרב עובדיה יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה