דמויות ביהדות

מפעים ומפתיע: כך פתר הרב פינקוס את בעיית השלום בית של תלמידו

"אני מבקש שתשתמש בצ'ק הזה ותתקן את השיניים, כי לדעתי, חלק גדול מהבעיות שלכם נובע בפשטות מכך שאתה ממעט לחייך. תתקן את השיניים ואז נשוחח שוב". סיפור מופלא על הרב פינקוס זצ"ל

  • י"א ניסן התשפ"ג
 הרב שמשוון דוד פינקוס זצ"ל הרב שמשוון דוד פינקוס זצ"ל
אא

בני זוג תושבי אופקים פנו להתייעץ עם הגאון הרב שמשון פינקוס זצ"ל אודות בעיות שונות שהעיבו עליהם בביתם. במהלך השיחה, ביקש רבי שמשון לשוחח עם הבעל ביחידות. "שמתי לב", העיר לו, "כי כמעט ואינך מחייך. האם יש לכך סיבה מיוחדת?"

השיב הבעל: "אמנם כן. השיניים הקדמיות שלי שבורות ומכוערות, ואיני חש בנוח לחייך ולחשוף אותן בפני הבריות". הרב התעניין האם יש דרכי טיפול לבעיה, והשיב הבעל שאכן. עם המכשור המתקדם, ניתן להשיב לשיניים את המראה הטבעי ביותר.

"אם כן, למה אתה מזניח את הטיפול?", שאל הרב בחמימות, והבעל השיב: "אין ביכולתי לעמוד בסכום הגדול של עלות הטיפול".

"כך?", הגיב רבי שמשון וביקש ממנו לגשת עמו לרגע אל החדר הסמוך, כששם הוא פנה אליו בשאלה הבאה: "אמור לי, כמה הטיפול הזה יעלה להערכתך?". האיש נקב בסכום  גבוה מאוד, אבל רבי שמשון לא 'התרגש', וכתב תכף צ'ק על כל הסכום, כשהוא פוקד עליו ואומר: "אני מבקש שתשתמש בצ'ק הזה ותתקן את השיניים, כי לדעתי, חלק גדול מהבעיות שלכם נובע בפשטות מכך שאתה ממעט לחייך. תתקן את השיניים ואז נשוחח שוב"...

מיותר לציין כי אכן, המצב בבית השתפר פלאים לאחר שהבעל החל לחייך.

את הסיפור המופלא הבא סיפר הרב אברהם דייטש, והוסיף המשך מופלא לא פחות: הרב דייטש ניגש לרב פינקוס, והרשה לעצמו לשאול: "ילמדנו רבינו. לי הרי ידוע שמצב הפרנסה בביתכם מתנהל בכבדות, אף ביחס להוצאות ההכרחיות. אז איך הרב מוציא כך ברגע אחד סכום כה גדול עבור אחרים?!".

"אחרים אמרת?!", נזעק רבי שמשון לעומתו, "וכי זה נקרא 'אחרים'?! מי שלא מרגיש את היהודי האחר כבנו - חסרה לו שלמות בעבודת ה'. אני רוצה לשאול אותך: 'וכי אם היו קוראים לו 'פינקוס', לא הייתי מוציא סכום כזה עבורו? גם אז היית בא אלי בטרוניה?'", תמה.

זו היתה דרכו הנאצלת של הרב פינקוס זצ"ל: להרגיש את ה'אחר' – כבנו. באמצעות גישה זו אין כל פלא כיצד מסוגל היה למחול על כבודו ומעמדו למען האחר, לנסוע מדי יום, במשך שבועיים רצופים, על מנת להשקות ביד אוהבת פג במחלקת הילודים ב'הדסה', להציע את עצמו כבעל פנוי די והותר בערב פסח עבור אלמנה בודדה – שאף את שמה לא ידע, לנסוע מאופקים עד ירושלים הלוך ושוב באישון ליל, בלי שנתבקש, למען הסר מועקה מלבו של אברך המוטרד בבעיות בריאות, ועוד ועוד מעשים כבירים לאין מספר, אשר חלקם ידועים לנו, וחלקם ידועים רק לפני יודע כל תעלומות.

מתוך הספר המומלץ 'ואוהביו כצאת השמש בגבורתו', באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:הרב פינקוססיפורים אישיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה