לומדים תורה

הרב עובדיה יוסף: מקודש לחול בישיבת "בן פורת יוסף"

מה חווה הרב בישיבת המקובלים עוז והדר? ואיך לימודי חשבון ודקדוק דרים בכפיפה אחת עם לימוד תורה? הדברים מלוקטים משיעורי הרב, ומובאים בלשון קדשו הטהורה

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ צלם יואב ארי דודקוביץ’)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90/ צלם יואב ארי דודקוביץ’)
אא

בצעירותנו היו עושים לימוד בישיבת "פורת יוסף" בעיר העתיקה בירושלים, היתה שם ישיבת מקובלים "עוז והדר" בראשותו של הגאון חכם אפרים הכהן שהיה מקובל גדול וחכם גדול, בקי בכל הקבלה כמעט בעל פה, אביו של יבדל לחיים רבי שלום כהן שהיום ראש ישיבת "פורת יוסף", היה ממש ענק בקבלה, מתלמידיו של רבינו יוסף חיים בעל "בן איש חי".

הוא היה יושב בראש, וכולם יושבים לפניו כגורן עגולה ועוסקים בתורה. מי שהיה נכנס לשם רואה כאילו שכינה שורה עליהם, היו להם לא פנים של בני אדם אלא פנים של מלאכים, היו יושבים באותו ערב מתחילת הלילה ועד אור הבוקר לא פסיק פומייהו מגירסא. אנחנו היינו גם כן הולכים כשהיינו צעירים, אבל היינו לומדים גמרא, כל אחד ולימודו, היו רגילים לעשות כל שנה לימוד מלילה ועד הבוקר, והיו גבאי הישיבה מגישים מגדנות תה קפה כדי שאנשים לא יתנמנמו, והיה הלימוד פלא פלאות.

***

כשהיינו ב"פורת יוסף" העתיקה היה חדר אחד שלומדים שם חשבון דקדוק, וכל הדברים האלה למדנו שם, ובחדר זה היתה גם כיתה של לימוד תורה, ובכל זאת הדבר מותר. כיון שיש בו צורך מעט של לימוד, כל שהוא צורך הלימוד ואי אפשר אחרת, אם נלך הביתה ונחזור ללימוד נפסיד את הלימוד שלנו.

רגעיו של התלמיד-חכם כולם שקולים בשקל הקודש, ולכן מותר לעשות כן, כיון שהוא צורך הלימוד, 'עת לעשות לה' הפרו תורתך'.

הדברים לקוחים מתוך הספר "מעדני המלך". לרכישת הספר היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן

תגיות:הרב עובדיה יוסףישבת המקובלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה