גולשים כותבים

למה ה' לא שומע לתפילות שלי?!

הוא נותן מכה אחת ועוד אחת, והקיר מתחיל להתפורר. אחרי כמה מכות נעשה חור דקיק בקיר, וקרן אור קטנה נכנסת לחדר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרבה אנשים מתייאשים ושואלים: "אני מתפלל כל כך הרבה, מדוע ה' לא שומע לי?!... אולי לא שווה בכלל להתפלל וחבל לי על הזמן?...". טעות גדולה, מי שחושב כך. הקב"ה שומע כל תפילה ותפילה, ונוצר ושומר אותה במקום מיוחד, שנאמר בתהילים: "שימה דמעתי בנאדך, הלא בספרתך" (תהילים נ"ו, ט') – יש לכל אחד נאד (כלי לקיבול נוזלים) בשמיים, והקב"ה אוסף בו את כל הדמעות והתפילות של כל יהודי ויהודי. כשמגיע הזמן והרגע המיועד, משתמש הוא באותן הדמעות ומוריד ונותן את כל השפע והברכה לאדם. יוצא אפוא, שכל תפילה ותפילה חשובה עד מאוד ויכולה להשפיע דברים עצומים ונפלאים. רק מה? צריך סבלנות.


דבר זה יוסבר במשל נפלא: נתאר לעצמינו אדם שכלוא בתוך חדר חשוך לגמרי, ללא חלונות וללא טיפת אור. הוא נמצא במצב שלא יכול לעשות כלום – חושך מצרים. תוך כדי הילוכו בחדר אנה ואנה, נתקל בפטיש / גרזן חפירה ונופל. לפתע צץ רעיון מבריק בראשו ואומר: "אשתמש בגרזן זה ואכה בקיר, עד שאעשה חור ואוכל להימלט". אמר ועשה. הוא נותן מכה אחת ועוד אחת, והקיר מתחיל להתפורר. אחרי כמה מכות נעשה חור דקיק בקיר, וקרן אור קטנה נכנסה לחדר. אחרי כמה מכות התעייף עד מאוד, והפסיק לחצוב בקיר. כל גופו סבל מכאבים עצומים בשל מלאכת החציבה, ופשוט שהתייאש לגמרי. עכשיו תגידו אתם, חברים יקרים: אם האיש הזה יחליט שאיננו רוצה יותר לחפור בקיר כיוון שהתייאש לגמרי, האם הוא חכם או טיפש?! בוודאי טיפש גמור! הרי בעוד כמה מכות – יפרוץ את הקיר לגמרי ויצא לחופשי, שמח ומאושר. לבסוף, מיודענו לא התייאש והמשיך במלאכתו. עוד מכה ועוד מכה, עד שחור גדול נפרץ בקיר ואור גדול נכנס לחדר, ויצא לחופשי.


אחים ואחיות יקרים! דעו לכם שכל תפילה ותפילה שלכם היא כמו פטיש יפוצץ סלע, ואל לכם להתייאש כלל וכלל. יכול להיות שבעוד מכה (תפילה) אחת אתם תזכו לקבל את כל השפע המגיע לכם. אנו למדים זאת ממשה רבנו ע"ה, שהתפלל להקב"ה 515 תפילות בשביל להיכנס לארץ ישראל, ואם היה מתפלל רק עוד תפילה אחת – היה נכנס. כמה כוח וחיזוק אנו צריכים לשאוב ולקחת מהמילים הללו. לפעמים קורה גם מצב שאדם מתפלל ומתפלל, אבל לא שם את הלב שלו בתוך התפילה, ולכן זה לא מועיל כלום. לא הכמות קובעת – אלא האיכות! הקב"ה רוצה את הלב שלכם שיהיה בתוך התפילה, שנאמר: "רחמנא ליבא בעי" (משפט בארמית שפירושו: הקב"ה את הלב דורש). לפעמים לא צריך אפילו להשמיע קול, אלא רק להזיז את השפתיים ולהביע את רחשי הלב (תפילה פנימית חרישית).

יהי רצון שנזכה כולנו לצאת מחוזקים ולא נתייאש אף פעם ושהקב"ה ישמע ויענה לקול תפילתנו ובקשותינו – אמן ואמן!

תגיות:תפילההקב"ה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה