חדשות בעולם

איראן: חסן רוחאני אומר כי הצרכים הבסיסיים של האיראנים יסופקו תמיד

נשיא איראן, חסן רוחאני, מתייחס למצב הכלכלי באיראן ולהפגנות הנערכות במדינה בימים האחרונים, בעקבות הצניחה בשער הריאל

חסן רוחאני (צילום: shutterstock)חסן רוחאני (צילום: shutterstock)
אא

חסן רוחאני, נשיא איראן, דיבר היום על המצב הכלכלי באיראן ועל ההפגנות שנערכות במדינה בימים האחרונים. רוחאני הבטיח כי איראן תתמודד עם הלחץ הכלכלי שמפעילה עליה ארה"ב בעקבות הפרישה מהסכם הגרעין. לדבריו של רוחאני, ההכנסות של איראן בחודשים האחרונים לא נפגעו, וכי רק תעמולה של התקשורת הזרה מחוץ לאיראן היא הגורמת לצלילת הריאל. הוא הוסיף והבטיח שכל הצרכים הבסיסיים של תושבי איראן – סוכר, חיטה, שמן וכן הלאה – יסופקו להם בכל מצב.

רוחאני תקף את נשיא ארה"ב באומרו שהפרישה מהסכם הגרעין היתה החלטה גרועה שפגעה במוניטין של ארה"ב.

אתמול נגרמו עימותים בין סוחרים בשוק בטהרן לבין כוחות הביטחון, על הרקע של הצניחה המשמעותית בערכו של הריאל, המטבע האיראני – צניחה שנגרמה כתוצאה מהסנקציות שהטילה ארה"ב על איראן. סרטונים שהופצו באיראן מראים סוחרים צועקים ומפגינים כנגד המצב הכלכלי הנוכחי. מדובר בסוחרים שפתחו בשביתה ביום ראשון האחרון, ויצאו גם לצעדת מחאה ברחובות העיר. כרגע עומד שערו הרשמי של הריאל על 42.5 אלף ריאל לדולר.

הסוחרים קוראים לשלטונות איראן להפסיק להתערב בעימותים מחוץ למדינה, בסוריה, עזה ולבנות, ולהתמקד בסיוע לתושביה של איראן עצמה. ההפגנות הנוכחיות, עם זאת, אינן משמעותיות מאד – כך לדבריו של ד"ר רז צימט, מומחה לאיראן מהמכון למחקרי ביטחון לאומי, כפי שאמר בראיון ל"מעריב". לדברים מדובר בכמה אלפים בודדים, אלא שאנשי האופוזיציה באיראן מפריזים בעוצמת המחאה, בעוד שהמשטר האיראני טוען כי המחאה כבר הסתיימה. ד"ר צימט אומר כי מדובר בהפגנה של סוחרים אשר מתקשים להתמודד עם המצב הכלכלי, ללא קשר לעניינים פוליטיים.

אתמול החליטה ממשלת איראן לאפשר סחר על בסיס של "שוק שחור". ההחלטה הובילה לעצירה מסוימת בצניחה של הריאל.

תגיות:איראןחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה