שידוכים וחיפוש זוגיות

שלא יעבדו עליך: הטריקים והשקרים של אתרי ההיכרויות - נחשפים

פרופילים מזויפים, הודעות שנכתבות על ידי רובוטים אוטומטיים וטריקים שנועדו לגרום למשתמשים לשלם כסף. הרבה כסף. האמת המכוערת מאחורי חלק ניכר מאתרי ההיכרויות בארץ ובעולם

  • י"ב תמוז התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתרי ההיכרויות בעולם סוחפים אליהם מאות מיליוני משתמשים שרוצים למצוא את זיווגם. רוב הנרשמים פונים אליהם בתקווה אמיתית להכיר מישהו שיהיה שותף אמיתי לחיים, אבל בדרך כלל, התקוות מתנפצות מול המציאות, ולא בכדי.

מאחורי אתרי ההיכרויות הפופולריים מתחבאים לא מעט טריקים ופרופילים פיקטיביים, שנועדו למשוך משתמשים, ולגרום להם לשלם מכיסם. זהו ג'ונגל פרוע ללא פיקוח וללא בקרה, כאשר נראה שכשמדובר במשיכת משתמשים לאתר, כל האמצעים כשרים.

הנה כמה מהטריקים המקובלים, והאמיתות המכוערות המסתתרים בחלק מאתרי ההיכרויות:

 

פרופילים פיקטיביים

פרופילים שמציגים תמונות אטרקטיביות במיוחד, ונתונים שמצטיירים טוב בצורה יוצאת דופן - הם בדרך כלל בדיוק מה שנראה במבט ראשון, גם אם הלב רוצה לחשוב אחרת: טובים מידי בשביל להיות אמיתיים.

לא פעם מדובר באנשים משועממים או בנוכלים שמטרותיהם לא כשרות, כאלה שמעוניינים לדוג פרטים על משתמשים אחרים – אך למעשה, לעתים האמת מכוערת אף יותר.

השימוש בפרופילים פיקטיביים שלא עומד מאחוריהם איש הוא בפעמים רבות טריק מתוכנן היטב של אתרי ההיכרויות עצמם, ששותלים באתר פרופילים פיקטיביים ומושכים במטרה לגרום לנרשמים להישאר בו - תוך מצג שווא שאולי דווקא באתר זה יימצא האחד.

כך לדוגמא, באינטרנט נפוצות מאד הזמנות לאתרי היכרויות שונים, המציגות לראווה כרטיסי משתמש מזויפים כאשר בכרטיסים המזויפים מופיעות תמונות של משתמשים לצד פרטים אישיים כמו שם, אזור מגורים, גיל ופרטים נוספים. בדיקת הכרטיסים מעלה כי הפרטים שמופיעים בהם אינם אמיתיים, והמשתמשים, כפי שהם מוצגים באתר, כלל לא קיימים בעולם הלא וירטואלי.

באמצעות אותם "פרופילי קש" נשלחות עשרות עד מאות הודעות למשתמשים שונים – בנים ובנות כאחד – בניסיון לפתות אותם להכיר את בעלי הכרטיס. רק לאחר שישלמו דמי חבר, יגלו המצטרפים החדשים כי המשתמש ששלח להם את ההודעה, "פתאום" מתעניין בהם הרבה פחות.

 

בוטים שמתחזים למשתמשים אמיתיים

"צ'אט־בוט" – רובוט שיחה בעברית, זהו הכינוי לתוכנות מחשב שנועדו לקיים שיחות ואינטראקציות עם בני אדם. רובוטי השיחה יודעים לייצר תגובות, עונים על שאלות וממלאים בקשות. אפשר למצוא אותם באתרים שונים של שירות לקוחות, וגם, מסתבר, באתרי ההיכרויות השונים.

הרבה פעמים, משתמשים שנתקלים בפרופילים אטרקטיביים ומעוררי עניין שמושכים את תשומת לבם, מקבלים הודעות צ'אט מחמיאות מאותם משתמשים אטרקטיביים. הודעות שמושכות אותם לחשוף פרטים על עצמם, להתחבר לאתר ולהירשם אליו בתשלום - כדי להמשיך ולדבר עם המשתמשים כביכול, ולבזבז את זמנם בתקווה ובאמונה שאכן מצאו את האחד.

לרוב, הניסיונות הללו מסתיימים בשברון לב מסיבה אחת פשוטה: המשתמשים האטרקטיביים שהפליאו לשלוח הודעות מתעניינות שנראות כל כך אמיתיות, הם למעשה בוטים – תוכנות מחשב שנשתלו על ידי בעלי האתר למטרה הזאת בדיוק: להפגין כביכול פעילות, למשוך משתמשים לאתר ולגרום להם להירשם לאתר - כמובן בתשלום.

פעמים רבות, הנרשמים עצמם יפלו בפח ויבינו שלא יצרו קשר עם אנשים אמיתיים, רק לאחר מעשה. אחרי שכבר שילמו דמי הרשמה והפכו למנויים באתר. אז, כמובן, הם יתאכזבו לגלות כי באתרים אליהם נרשמו, אלו שהיו בהם לכאורה המוני משתמשים שקסמו להם כבר ממבט ראשון, אין באמת היצע.

 

מחסור בסינון ובבקרה

כל מי שניסה את מזלו אי פעם באחד מאתרי ההיכרויות השונים, יודע שהוא צריך לקחת נשימה ארוכה ולהצטייד בהמון זהירות לפני שהוא קופץ למים. אחת הבעיות הגדולות ביותר באתרים הללו, היא שלל מטרידנים ואנשים לא ישרים, כאלו שרואים בגולשי האתרים הללו טרף קל.

במקרים חריגים, קשרים כאלו יכולים להיות הרי אסון, ומעבר להטרדות לא נעימות ברשת המקוונת, לגרום למפח נפש, להטרדות ואף יותר מכך, גם במציאות.

אף שרובם המוחלט של אתרי ההיכרויות מתרברבים בכך שמופעלת אצלם מערכת סינון ובקרה שמסננת מטרידים ומשתמשים שאינם ראויים, בפועל מדובר לעתים קרובות בהבטחות ריקות מתוכן. אתרי ההיכרויות דומים לג'ונגל פרוע שאין איש מפקח על כלליו. לפעמים אפשר למצוא שם זוגיות. פעמים רבות אף יותר, ההבטחות הגדולות תסתיימנה בשברון לב גדול. יש לזכור שהפיתוי הכלכלי גדול מאוד, כיוון שאתרי ההיכרויות הם אבן שואבת להכנסות רבות.

רוב אתרי ההיכרויות גובים כיום סכומים של 30 עד 150 שקלים לחודש, ואם תעשו חשבון פשוט, תגלו ש-10,000 מנויים משלמים, עם מחיר ממוצע של כ-50 שקלים לחודש, שווים בממוצע הכנסה חודשית(!) של חצי מיליון שקלים(!).

לא פלא שהסכומים הגבוהים מעוורים את עיניהם של חלק ניכר מבעלי האתרים, עד כדי כך שהם שוכחים את המטרה המקורית שלשמה הקימו את האתר, ומתחילים לרמות את הגולשים – פשוטו כמשמעו.

באתר ההיכרויות "שבע ברכות" שמפעיל ארגון הידברות, לא תמצאו אף אחד מהטריקים הנ"ל. אף שמדובר באתר חינמי לחלוטין שאינו דורש תשלום (גם במקרה של חתונה) - הכניסה לאתר מותנית בסינון ובבקרה, המבקשים להבטיח שאכן כל הנרשמים הינם אנשים מהימנים שרוצים באמת ובתמים למצוא את זיווגם.

ההתכתבויות עוברות סינון ובקרה אנושיים (במידה והמנוי לא ביטל את השירות), התמונות צנועות בלבד, וצוות האתר מקפיד על סביבת שידוכים מפוקחת ואיכותית. באתר שבע ברכות לא תמצאו פרופילים מזויפים ובוטים פיקטיביים, אלא כ-40,000 אנשים אמיתיים, בשר ודם.

בהתאם, גם שיעורי ההצלחה של אתר "שבע ברכות" הינם גדולים מאד, ועומדים כיום על למעלה מ-1700 סיפורי הצלחה, כאשר קצב החתונות עומד על אחת ליום.

לאתר שבע ברכות – ללא טריקים מסחריים או כרטיסים מזויפים, בהתחייבות! – הקליקו כאן 

תגיות:היכרויותשבע ברכותחיפוש זוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה