חדשות בעולם

הטקטיקה החדשה של חמאס: מדיניות אש מיידית על כל תקיפה

ארגון הטרור הרצחני שינה את מדיניותו: במקביל לתקיפה אווירית של צה"ל, או מיד בסיומה, משגרים פעילי הארגון מטח רקטות לעבר יישובי העוטף

  • ז' תמוז התשע"ח
( עבד רחים חטיב / Flash90)( עבד רחים חטיב / Flash90)
אא

ליל התקיפות האחרון הדגיש את המדיניות החדשה שקבע חמאס: שיגור רקטות מיידית – במקביל או מיד בסיומה של כל תקיפה אווירית של צה"ל ברצועה.

מדובר בטקטיקה שלא היתה נהוגה אף עוד לפני 'צוק איתן'. מיד לאחר שחיל האוויר תקף ברצועה, החלו פעילי הזרוע הצבאית של חמאס בשיגור מסיבי של עשרות רקטות.

לאחר חצות הגיב צה"ל להפרחות עפיפוני התבערה, והתקיף עשרות יעדי טרור ברצועה. במהלך שעות הלילה הותקפו מוצבים, מחסנים, משרדים ומתחם אימונים תת קרקעי של חמאס המיועד להכשרות פעילי הארגון.

במערכת הביטחון סבורים כי הגורם לשינוי המדיניות של חמאס הוא השערת הארגון כי ישראל לא מעוניינת במלחמה בדרום. בשל כך הוא מרשה לעצמו לנקוט מדיניות אש חסרת תקדים ונועזת מבחינתו.

עם זאת, חמאס נזהר שלא לשבור את הכלים. זאת בשל ההחרפה המדודה של המדיניות הישראלית בנוגע לעפיפוני התבערה: עד לפני שבועיים, צה"ל ירה טילים קטנים בקרבת מפריחי העפיפונים כאזהרה, ובימים האחרונים הותקפו גם רכביהם הריקים של גורמים בולטים ביחידת העפיפונים של חמאס, תשתיות הפרחות העפיפונים ולבסוף גם יעדי הארגון.

במהלך הלילה, החל מחצות, זוהו כ-45 שיגורים מרצועת עזה. לפחות 13 נפילות זוהו במרחב המועצה האזורית אשכול, ו-3 נפילות בתוך יישובים. 7 שיגורים יורטו באמצעות סוללת כיפת ברזל ו-3 שיגורים לפחות נפלו בשטח הרצועה. בחסדי שמים מרובים איש לא נפגע, ובאחד הישובים נגרם נזק למבנים ומכוניות. רקטה שהתפוצצה בסמוך לגן ילדים הדגישה את גודל הנס שזכינו לו הלילה.

תגיות:חמאסתקיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה