חדשות בעולם

ארה"ב בהודעה דרמטית: פורשת ממועצת זכויות האדם של האו"ם

מספר ההחלטות שהתקבלו במועצת זכויות האדם של האו"ם נגד ישראל - גבוה מזה שהתקבלו נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד. הצביעות של אומות העולם

  • ז' תמוז התשע"ח
מזכיר המדינה מייק פומפאו (צילום: מזכירות המדינה האמריקנית)מזכיר המדינה מייק פומפאו (צילום: מזכירות המדינה האמריקנית)
אא

שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי ומזכיר המדינה מייק פומפאו הודיעו הלילה (רביעי) על פרישתה של ארצות הברית ממועצת זכויות האדם של האו"ם.

ההודעה הדרמטית נאמרה במסיבת עיתונאים שערכו השניים. "במשך זמן רב מועצת זכויות האדם הגנה על מדינות שמפירות זכויות אדם באופן שיטתי". אמרה היילי וקראה למועצה "ארגון צבוע, שמשרת את עצמו ושם ללעג את זכויות האדם".

"ההתמקדות הבלתי-פרופורציונלית והעוינות הבלתי נגמרת של המועצה כלפי ישראל מהווים הוכחה חותכת לכך שהיא פועלת ממניע פוליטי ולא מתוך הגנה על זכויות אדם", הוסיפה היילי וציינה שמספר ההחלטות נגד ישראל גבוה מזה שהתקבלו נגד איראן, סוריה וצפון קוריאה ביחד.

"יש מדינות שמסכימות איתנו מאחורי דלתיים סגורות", הוסיפה השגרירה האמריקנית, "אך לאף אחת מהן לא היה האומץ להצטרף אלינו בפרישה". עוד הביעה היילי את תסכולה מכך שמדינות בעלות תחושות זהות כלפי המועצה לא היו מוכנות לאתגר את הסטטוס-קוו שלה, או להציג את עמדתן בפומבי על מנת לערוך רפורמה בארגון.

"החלטת ארה"ב לפרוש מהמועצה התקבלה לאחר יותר משנה שבמהלכה ניסה ממשל טראמפ לעודד רפורמה בתוך המועצה, ללא הצלחה", אמרה השגרירה, תוך שציינה כי אם המועצה תבצע רפורמות, ארה"ב תחזור לפעול במסגרתה.

מזכיר המדינה, מייק פומפאו, אמר: "ארצות הברית קידמה זכויות אדם באמצעות מוסדות שונים במשך עשרות שנים. מועצת זכויות האדם של האו"ם היא ארגון צבוע, שמתעלם מההפרות הקשות ביותר של זכויות האדם ומגנה את אלה שלא עברו שום עבירה".

פומפאו הוסיף והתייחס לנטייתה של המועצה לגנות בחריפות את ישראל וציין כי "עברו יותר הצבעות נגד ישראל מאשר נגד כל העולם ביחד".

בישראל בירכו על הצעד האמיץ של ממשל טראמפ. "‏ישראל מודה לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על החלטתם נגד הצביעות והשקרים של מועצת "זכויות האדם" של האו"ם. החלטת ארה"ב לפרוש מהגוף המוטה הזה מהווה אמירה חד – משמעית, עד כאן. ישראל מברכת על ההודעה האמריקנית".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, התייחס לצעד המבורך של ארה"ב. "המועצה לזכויות האדם הפכה כבר מזמן לאויבת זכויות האדם", אמר דנון. "ארה"ב הוכיחה שוב את המחויבות שלה לאמת ולצדק והבהירה שלא תאפשר לשנאה העיוורת נגד ישראל במוסדות בינלאומיים להיוותר ללא מענה".

"אנו מודים לנשיא טראמפ, למזכיר המדינה פומפאו ולשגרירה היילי על המנהיגות שהפגינו, וקוראים למדינות נוספות להבהיר במעשיהן כי מוסדות האו"ם אינם חסינים מלתת את הדין על פעולותיהם", הוסיף השגריר הישראלי באו"ם.

תגיות:האו"םזכויות אדם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה