חדשות בארץ

אושר: גם עובדים שאינם דתיים רשאים לסרב לעבוד בשבת

הכנסת אישרה היום תיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה, הקובע כי כל עובד יהיה רשאי לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו, מכל סיבה שהיא

אא

בשורה טובה לעובדים הישראלים: הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק שעות עבודה ומנוחה. על פי התיקון, יהיה רשאי כל עובד לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו, לא רק בשל איסור דתי, אלא מכל סיבה שהיא. התיקון אושר ברוב של 57, ללא כל מתנגדים.

עם זאת, התיקון כולל הסתייגות שמחריגה מצבים בהם מדובר בעבודות הנוגעות לביטחון הציבור, או בריאותו, וכן עבודות הקשורות באספקת שירותים חיוניים. התיקון גם לא יחול על מקומות עבודה בהם יינתן אישור מיוחד מטעם וועדת שרים המיועדת לכך.

יצוין כי עד כה קבע החוק כי עובד רשאי לסרב לעבוד ביום המנוחה הקבוע, אך רק בתנאי שעושה זאת בשל הקפדה על מצוות דתו. יתר על כן, מעסיק היה רשאי לדרוש מהעובד להגיש לו תצהיר המוכיח את קיום מצוותיו, ורק לאחר מכן לאשר לו להיעדר מהעבודה ביום המנוחה. כך למשל, אם הוא יהודי, היה המעסיק רשאי לדרוש ממנו תצהיר המוכיח כי הוא שומר כשרות בביתו ואינו נוסע בשבת.

כעת, הודות לתיקון החדש, יהיה רשאי כל עובד לסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו, גם אם אינו דתי. מדובר ללא ספק בבשורה משמעותית, וכפי שהובהר בהסבר להצעת החוק: "התפיסה לפיה רק יהודי השומר שבת וכשרות רשאי לסרב לעבוד בשבת, מנוגדת למקומה של השבת בתפיסה הישראלית ומנוגדת לעקרון חופש הדת והמצפון".

תגיות:שבתחוקעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה