סיפורים אישיים

מתי הזמן לקחת את הגלשנים ולרדת לים? מסר מיוחד לכל מי שקשה לו

"למי נותנים להתמודד? למי נותנים משקולות הרמה? למי שרוצים לראות אצלו חיזוק של השרירים. מי שכבר מנוון, ולא נראה שיש לו איזשהו סיכוי להתחזק – לא נותנים לו להתמודד. אין סיכוי שיגיע לשום דבר". מסר מחזק מהרב יודקובסקי

  • ל' סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב אליעזר יודקובסקי מסביר את דברי הגמרא: "אמר רבי זירא, כל הלן שבעת ימים בלא חלום – נקרא רע". אם עבר שבוע ימים ולא חלם חלום רע – זה נקרא רע. (ברכות יד ע"א)

"מדוע? מה לא טוב בזה? הוא הרי ישן בטוב ובנעימים", מחדד הרב יודקובסקי את השאלה, ומשיב: "זה רע, כי לא מדקדקים איתו ולא מעוררים אותו. הקב"ה אומר, כביכול – אני לא רוצה איתו שום עסק, שימשיך לישון בשלוה.

"למי נותנים להתמודד? למי נותנים משקולות הרמה? למי שרוצים לראות אצלו חיזוק של השרירים. מי שכבר מנוון, ולא נראה שיש לו איזשהו סיכוי להתחזק – לא נותנים לו להתמודד. אין סיכוי שיגיע לשום דבר", מסביר הרב יודקובסקי את העיקרון הבסיסי ביהדות.

"בימי חורף קרים מדברים על 'גובה הגלים'. כשאומרים שגובה הגלים 5 מטרים, 6 מטרים – הגלשנים המקצועיים מתחילים לשמוח. זה הזמן לקחת את הגלשנים ולרדת לים.

"תגיד לי, אתה שפוי? אם גובה הגלים מזנק לרמה כזאת, הישאר בבית, היכנס מתחת לשמיכה ותישן בנחת!", קורא הרב יודקובסקי, ומיד ממשיך: "אבל לא! כל גלשן מתחיל יודע, שהזמן לגלוש והזמן להצליח בגלישה, הוא דווקא כשהגלים גבוהים. אם יש גל עלוב של מטר בלבד או של שני מטרים – זה לא הזמן לגלוש. זו לא התמודדות.

"כאשר הגלים גבוהים - אז הגלשן הולך להתמודד, לבחון את היכולות שלו. ניסיונות ניתנים לאנשים שיכולים לעמוד בהם. הניסיונות מוציאים מן הכח אל הפועל את היכולות ומחזקים את האדם", מסיים הרב יודקובסקי את דבריו המחזקים.

מתוך הגדה של פסח 'דורש טוב', באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:סיפורים אישיייםמסריםגלשן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה