חדשות בעולם

קים במעמד החתימה ההיסטורי: "אני מודה לטראמפ שגרם לפגישה הזו לקרות"

"הייתה לנו פגישה היסטורית ונחתום על מסמך היסטורי. העולם יראה שינוי גדול. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ שגרם לפגישה הזו לקרות", אמר קים 

  • כ"ט סיון התשע"ח
אא

נשיא דרום קוריאה, מון ג'אה-אין, התייחס למאמציו של טראמפ להביא שלום באיזור: "הנשיא דונלד טראמפ צריך לקבל פרס נובל לשלום על מאמציו לסיום הסכסוך עם צפון קוריאה על תוכניתה הגרעינית", אמר הנשיא הדרום קוריאני. "מה שאנחנו צריכים זה רק שלום", הוסיף.

טראמפ וקים נפגשו ב-4:02 בבוקר שעון ישראל. הם התייצבו בשני צדיה של חצר מלון "קאפלה" בסינגפור וצעדו זה לעברו של זה. השניים לחצו ידיים ולאחר מכן צעדו יחד כדי למסור הצהרה לעיתונאים. בדרכם להצהרה, נשמע קים אומר לטראמפ באמצעות מתורגמן: "הרבה אנשים יחשבו שזה סרט מדע בדיוני".

כשהתיישבו, אמר טראמפ לכתבים כי הוא בטוח שהשיחות יהיו "הצלחה אדירה" וש"תהיה לנו מערכת יחסים נהדרת, אין לי ספק". קים ג'ונג און, היושב לצדו של טראמפ, אמר בקוריאנית: "לא היה קל להגיע לכאן. הדעות הקדומות ומנהגי העבר היו מכשול בדרכנו קדימה, אבל התגברנו על כולם, ואנחנו כאן היום".

אחרי ההצהרה לתקשורת, נכנסו השניים לפגישה בארבע עיניים, מלווים במתורגמנים בלבד. 38 דקות לאחר מכן יצאו ועברו לחדר אחר – שם הצטרפו ליועציהם. לאחר 3 וחצי שעות יצאו וחתמו יחד על מסמך משותף. לפני החתימה, אמר קים ג'ונג און: "הייתה לנו פגישה היסטורית ונחתום על מסמך היסטורי. העולם יראה שינוי גדול. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ שגרם לפגישה הזו לקרות".

טראמפ עצמו הכריז במעמד החתימה כי תהליך הפירוק של צפון קוריאה מנשק גרעיני יחל "בקרוב מאוד". במסמך ציינו שניהם כי הם מכירים בהתקדמות שהושגה בפסגה ומתכוונים לחתור להתקדמות נוספת.

הפסגה מסתיימת בלי שדווח על סיכומים של ממש בעניין הגרעין וגם בלי הכרזה סמלית על סיום מלחמת קוריאה, אפשרות שהועלתה בשבועות האחרונים.

ב-11:00 שעון ישראל ייצא טראמפ אל התקשורת. ב-13:30 שעון ישראל יעזוב טראמפ את מ לון קפלה בדרכו לשדה התעופה, וב-14:00 ימריא בחזרה לוושינגטון.

תגיות:קים ג'ונג אוןטראמפהפסגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה