חדשות בארץ

קניתם מנגו? שלא תעזו לאכול אותו

מועצת הצמחים מזהירה מפני קניית מנגו מסוג 'שלי'. "המנגו בוסר, מי שיאכל אותו יתאכזב מאוד"

אא

זהירות! בימים אלו יוצאת מועצת הצמחים באזהרה לצרכנים, מפני רכישת מנגו מסוג 'שלי', אשר הינו מנגו בוסר ומוצע ברשתות השיווק ואצל ירקנים.

במועצת הצמחים הדגישו כי המנגו אינו בשל ולכן אינו טעים וגם לא מתאים למאכל.

לטענת מועצת הצמחים, הבאת פירות המנגו לחנויות מקורה בכך שהמנגו נראה כלפי חוץ יפה ובשל, ועל כן יש חקלאים שמתקשים להתאפק, ומוכרים אותו למרות שהוא בוסר.

במועצת הצמחים הדגישו כי רוב פירות המנגו שמוצעים כעת בחנויות הם בוסר, וסביר להניח שלא ניתן למצוא מנגו בשל. רק בעוד כשלושה שבועות יגיעו הפירות הבשלים לשוק.

בהודעתה של מועצת הצמים נמסר: "קטיף זני המנגו בארץ אמור להתחיל בסוף חודש יוני, הוא יתחיל בערבה ויגיע לעמק הירדן וסובב כינרת רק באמצע יולי. זן המנגו 'שלי' מבשיל מאוחר יותר וזמן הקטיף האופטימלי שלו הוא בחודש אוגוסט".

ארנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, מסרה: "לצערי ישנם מגדלים הממהרים לשווק לצרכנים כבר עכשיו את ה'שלי', כשהוא עדיין בוסר. מי שירכוש כעת מנגו 'שלי' יתאכזב מאוד. מנגו זה מקבל צבע אדמדם-כהה עוד לפני הבשלתו המלאה, וכך ניתן להטעות את הצרכנים שאינם מבחינים בין זן לזן וטועים לראות בצבע הקליפה סימן להבשלה. אנו קוראים לציבור לא לרכוש כעת מנגו בוסר מזן 'שלי'".

תגיות:מנגובוסרמועצת הצמחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה