חדשות בארץ

מהפכה מבורכת בעולם העסקים: גם חילונים יוכלו לסרב לעבוד בשבת

חוק נכון ומונע אפליה למדינה יהודית ודמוקרטית: עובדים – גם כאלה שאינם דתיים – יוכלו לסרב לעבוד ביום המנוחה התואם את דתם. קדושת השבת ניצחה

  • כ"ח סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הצעת חוק מבורכת אושרה בועדת הכספים של הכנסת: עובדים – גם כאלה שאינם דתיים – יוכלו לסרב לעבוד ביום המנוחה התואם את דתם. החוק אושר לקריאה שניה ושלישית.

מדובר בהצעת חוק שתסייע לרבים מאוד לשמור שבת. מלבד המצווה הגדולה והקדושה המושפעת על שומרי השבת, האווירה המשפחתית מושפעת מאוד מיום חופשי משותף. גם לרווחתו הנפשית של העובד חשוב יום חופש.

הצעת החוק משותפת למעשה כמעט לכל הסיעות, דתיים וחילונים, מימין ומשמאל. על ההצעה חתומים: ח"כ עליזה לביא, מיקי זוהר, מיכל בירן, יעל גרמן, מיקי לוי, אורן חזן, רוברט אילטוב, בצלאל סמוטריץ', מאיר כהן, אלעזר שטרן, אייל בן ראובן ויוסי יונה.

בפתח הדיון, ציין יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי "קבענו כי אם אדם שאינו דתי ביקש לא לעבוד מכוח החוק, והמפעל סבור כי הוא לא יוכל לתפקד בלעדיו, תתכנס ועדה שתורכב מנציגי שרים ותחליט בעניינו. אני רואה בזה חוק נכון למדינה יהודית ודמוקרטית שימנע אפליה".

מטרת החוק החדש היא לאפשר לעובדים לסרב לעבוד ביום המנוחה התואם את דתם במקומות עבודה שיש להם היתר עבודה בשבת, גם אם הם אינם דתיים וגם אם עד היום עבדו ביום המנוחה. התיקון מחריג מוסדות חיוניים העוסקים בביטחון הציבור, בריאות הציבור, מלונאות, ייצור חשמל ועוד.

החוק ייכנס לתוקף מרגע פרסומו לעניין ועדת השרים שתתכנס לעניין האישורים, אך יחול בפועל 1.1.2019 במקביל, ומרגע כניסת החוק לתוקף, תתכנס הוועדה לדון בבקשות בכל שלושה חודשים. כך יוכלו המפעלים לאמוד את מצבם ולהחליט אם ברצונם לפנות לוועדה בבקשה להחרגה בטרם ייכנס החוק לתוקף.

תגיות:שבתחנויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה