חדשות בעולם

נשיא סוריה אסד: "הטענות שהשתמשתי בנשק כימי נגד אזרחיי - שקרים"

נשיא סוריה בשאר אסד מגיב לדיווחים האחרונים: "מוסקבה מעולם לא שיתפה פעולה עם סוריה נגד אף אחד"

  • כ"ז סיון התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא סוריה בשאר אסד העניק ראיון לעיתון הבריטי דיילי מייל'. מדובר בראיון ראשון מאז שנת 2015, בו מוכן הנשיא הסורי להתראיין לכלי תקשורת מערביים.

אסד הכחיש כי ישראל מתאמת עם רוסיה את תקיפותיה במדינה. "מוסקבה מעולם לא שיתפה פעולה נגד סוריה עם אף אחד", אמר אסד ותהה: "איך הם יכולים לעזור לצבא סוריה להתקדם ובו בזמן לפעול עם אויבינו כדי להרוס את הצבא שלנו?"

בריאיון, שהתפרסם הלילה (ראשון) האשים אסד את המערב במדיניות קולוניאליסטית ואמר כי הטענות כי הוא השתמש בנשק כימי נגד אזרחיו הן "שקרים".

כזכור, לאחרונה יש דיווחים על כך שבין רוסיה לישראל יש הבנות על המשך הנוכחות האיראנית במדינה. על פי דיווחים של הארגון הסורי לזכויות אדם, בתקופה האחרונה חלה מתיחות בין רוסיה לאיראן סביב עתידה של סוריה. עם זאת, כלפי חוץ נראה כי איראן, סוריה ורוסיה ממשיכות להציג חזית אחידה.

במהלך הריאיון, נשאל אסד על מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, שאותה שקלו הרוסים להעביר לכוחותיו בעקבות תקיפת ארצות הברית, בריטניה וצרפת באפריל, אך נסוגו מכך. על פי הנראה, בעקבות לחצם של הישראלים. תשובתו של אסד היתה: "אלו שיקולים פוליטיים, יש להם את השיטות שלהם. בין אם הם הולכים לשלוח אותה או לא, זו סוגיה צבאית. אנחנו לא מדברים על כך".

 
 
תגיות:אסדסוריהנשק כימי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה